• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191050
+
-

طناب دار برگردن سرکرده الاحوازیه

پیگیری
طناب دار برگردن سرکرده الاحوازیه

سرکرده گروهک تروریستی حرکه‌النضال(الاحوازیه) که در چندین عملیات تروریستی ازجمله حمله خونین به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز دست داشت صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش همشهری، این تروریست که حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به حبیب اسیود نام داشت از سال۱۳۸۴ گروهی به نام حرکه‌النضال را تحت حمایت چندین سرویس جاسوسی ازجمله موساد و ساپو (سرویس جاسوسی کشور سوئد) و بعضی کشور‌های دیگر راه‌اندازی کرد و در جریان عملیات تروریستی و خونبار اعضای این گروهک بیش از ۴۵۰نفر از شهروندان ایرانی شهید یا مجروح شدند. ازجمله این عملیات تروریستی حمله روز 31شهریور سال1397 به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز بود. در این حادثه چند تروریست مسلح شروع به تیراندازی به‌سوی شهروندان عادی که برای تماشای مراسم آمده بودند و نیروهای نظامی حاضر در مراسم کردند که 25نفر ازجمله چندین زن و کودک به شهادت رسیدند و دست‌کم 68نفر نیز مجروح شدند. ساعتی پس از این حمله ناجوانمردانه بود که گروه حرکه‌النضال مسئولیت آن را برعهده گرفت. پیش از این نیز اعضای این گروهک دست به حملات دیگری زده بودند. از جمله: بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز، بانک سامان اهواز، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان، اداره مسکن و شهرسازی اهواز، محیط‌زیست اهواز، خطوط انتقال نفت خوزستان، محور انتقال نفت اهواز-آبادان-ماهشهر و فرمانداری دزفول و آبادان که همگی در سال۸۴ اتفاق افتاد و برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دادگستری اهواز. تروریست‌های این گروه همچنین در حمله‌ای مسلحانه به تاسیسات پمپاژ آب در یکی از روستا‌های شوشتر در سال۸۸، یکی از شهروندان را به رگبار بسته و خودروی او را به آتش کشیدند.
به‌دنبال جنایات این گروهک، در آبان‌ماه سال99، حبیب فرج‌الله چعب توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در کشور ترکیه دستگیر و به کشور منتقل شد. او متهم بود به: افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهک «حرکه‌النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات تروریستی.  در این شرایط پرونده اتهامی‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران فرستاده و او پس از 8جلسه محاکمه  مجرم تشخیص داده و از سوی قضات به اعدام محکوم شد.
رسیدگی به پرونده این متهم در چارچوب اصولی همچون «حضور متهم در دادگاه و دفاع از خود، رسیدگی عادلانه و منصفانه، رعایت اصل برائت، استقلال قضات، حق دسترسی به وکیل، تفهیم اتهامات، دسترسی متهم و وکیل وی به ادله و مدارک موجود در پرونده و...» برگزار شد و وقتی او به رأی دادگاه اعتراض کرد پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد؛ اما قضات دیوان رأی دادگاه را تأیید کردند و به این ترتیب شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شد. سرانجام این تروریست صبح دیروز(شنبه) اعدام شد تا پرونده جنایت‌هایش برای همیشه بسته شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید