• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 16 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190936
+
-

سکته دوم

سپاهان در مسجدسلیمان برد و به صدر رفت اما استقلال بعداز باختن در دربی، سکته دوم را هم زد و ازقهرمانی لیگ برتر ناامید شد

سکته دوم

روز اول از هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر ایران با پیروزی سپاهان و توقف استقلال تمام شد. به این ترتیب سپاهان همچنان خودش را در رقابت با پرسپولیس نگه داشت و صدر جدول را در اختیار گرفت تا سرخپوشان امروز مجبور به پیروزی مقابل پیکان باشند. اما استقلال 2امتیاز دیگر از دست داد و تقریبا از کورس قهرمانی خارج شد.
ساپینتو در مصاف با نفت آبادان با همان ترکیب دربی به میدان رفت و تنها صالح حردانی را جانشین یامگای مصدوم کرده بود. در آن سوی میدان نفت آبادان که در تلاش برای بقاست با انگیزه و محکم به مصاف آبی‌ها رفت و در نیمه اول یک بازی پایاپای را مقابل شاگردان ساپینتو به نمایش گذاشت. در نیمه اول موقعیت‌های کمی ساخته شد و در نهایت استقلال با یک پنالتی به برتری رسید. در نیمه دوم اما تیم میهمان روی یک تک‌موقعیت و در شرایطی مشکوک به آفساید دروازه استقلال را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند. استقلال در این نیمه موقعیت‌های زیادی ساخت اما هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد و مهدی قائدی هم 2ضربه ایستگاهی را به تیر دروازه کوبید. نهایتا این مسابقه سرنوشتی شبیه بازی نساجی-استقلال در قائمشهر پیدا کرد. استقلال در این دو بازی فقط یک موقعیت به حریف داده و با همان یک موقعیت به تساوی یک - یک رسیده است. شاگردان ساپینتو در نیم‌فصل دوم فقط همین 2مساوی را داشته‌اند.
همزمان با این مسابقه در مسجدسلیمان هم یک تیم نفتی دیگر با یکی دیگر از صدرنشین‌های مدعی قهرمانی روبه‌رو شد. سپاهان در نیمه اول بازی با نفت مسجدسلیمان موفق به گلزنی نشد اما در همان ابتدای نیمه دوم نیلسون جونیور مدافع برزیلی زردپوشان یک کرنر را با ضربه سر تبدیل به گل کرد و دقایقی بعد بازی با یک گل به خودی 2 بر صفر شد. اصفهانی‌ها با همین نتیجه پیروز شدند و با 59امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند. تیم ملوان که هفته گذشته سپاهان را متوقف کرده بود در زمین خودش با 4گل به مس رفسنجان باخت ونکته جالب بازی ثبت سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر بود که گادوین منشا در ثانیه 8:24 به ثمر رساند. تراکتور هم 3 بر یک مس کرمان را برد و فولاد با 2گل در زمین ذوب‌آهن شکست خورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید