• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190913
+
-

مرز مهران بار دیگر بازگشایی شد

گزارش روز
مرز مهران بار دیگر بازگشایی شد

صبح روز گذشته مرز مهران برای ساعتی بسته شد و ساعاتی بعد بار دیگر به روال عادی بازگشت. مهران در مرز ایران و عراق که در استان ایلام قرار دارد، به واسطه تردد زائران یک مرز با اهمیت محسوب می‌شود.
به‌گفته فرماندار مهران، بسته شدن مرز مهران توسط کشورعراق‌صورت‌گرفت. علی عباس شفیعی در این رابطه به ایرنا گفت: «صبح دیروز ‌از ساعت۹ با توجه با اعمال بازرسی‌هایی در مرز مهران از سوی طرف عراقی، تردد مسافران و زوار عتبات عالیات با کندی مواجه شد.»
او ادامه داد: «کشور عراق از دیروز درخصوص ورود زائران در بازرسی‌های مرزی، حساسیت بیشتری اعمال کرد که این امر موجب کندی در تردد و خروج زوار از مرز مهران به کشور عراق شده بود.»
در شبانه‌روز حدود 14هزار نفر از مرز مهران تردد می‌کنند و به‌گفته مدیرکل راهداری استان ایلام، مرز مهران بسته نشده بود. چشمه‌خاور در این رابطه به همشهری گفت: «روز گذشته مرز مهران به‌نحوی که اعلام شد، بسته نشده بود و تنها تردد به کندی پیش می‌رفت. دلیل آن به بحث مواد‌مخدر برمی‌گردد که کنترل عراقی‌ها شرایط تردد را سخت کرده بود. آنها هم مانند مسئولان ایرانی به‌شدت با ورود مواد‌مخدر به کشور خودشان مقابله می‌کنند و همین سبب ایجاد مشکلاتی در تردد مسافران شده بود.»
فرماندار مهران نیز بعدازظهر دیروز با اشاره رایزنی مسئولان استانی و کشوری در مرز مهران با طرف عراقی، یادآور شد: «در حال حاضر، مشکل کندی تردد زوار در مرز مهران برطرف شده و تردد در مرز مهران روال عادی دارد.»

ایام اربعین
مرز مهران در ماه‌های منتهی به ایام اربعین حسینی مورد توجه بسیاری قرار دارد. دلیل آن به تردد زائرین ایرانی در این مرز برمی‌گردد. به همین دلیل، از همین روزها وزارت راه و شهرسازی و راهداری استان ایلام زمینه را برای تسهیل در تردد زائران فراهم می‌کنند.
چشمه‌خاور با اعلام اینکه در حال حاضر وضعیت در جاده‌های مرزی استان ایلام مناسب است، تأکید کرد: «خوشبختانه وضعیت جاده‌های مرزی ایلام مشکلی ندارد و راهداری استان نیز تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا تردد در جاده‌های مرزی به خوبی پیش برود.
برای ایام اربعین‌حسینی نیز امیدوار هستیم با کمک وزارت راه و شهرسازی کل محور 4بانده شود. وظیفه راهداری استان نیز ایمن‌سازی محورها، خط کشی و نصب تابلو است که خوشبختانه انجام شده است.»
مدیرکل راهداری استان ایلام همچنین عنوان کرد: «آن بخش از مسیرهایی که توسط راه و شهرسازی روکش می‌شود، قطعا توسط راهداری استان ایلام خط کشی صورت می‌گیرد. به‌خصوص اینکه قرارداد پیمانکار پروژه منعقد شده و تابلوها نیز همزمان با خط کشی نصب می‌شود.»
به‌گفته چشمه‌خاور، امسال نزدیک به 30هزار تابلو، خطرنما، جهت نما و... در محورهای منتهی به مرز مهران نصب شده است. مدیرکل راهداری استان ایلام اضافه کرد: «تا فرارسیدن ایام اربعین قصد داریم 100کیلومتر از جاده‌ها را روکش کنیم.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید