• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190843
+
-

نکته بازی/ مطمئنی داری دفاع می‌کنی؟

فوتبال ایران اینطوری است که یک روز بازی می‌شود و یک‌ماه در مورد آن حرف می‌زنند! در آلمان وسط کورس قهرمانی پنالتی دورتموند را نگرفتند، خود داور هم اعتراف کرد، فردا صبح همه‌‌چیز تمام شد و رفت پی‌کارش. اینجا 2هفته است هنوز دارند در مورد باخت 6گله هوادار به استقلال حرف می‌زنند و اینکه آیا تبانی بوده یا نه! ما که معتقدیم بازی سالم بوده، اما محمدجواد محمدی، بازیکن هوادار در دفاع از تیمش حرف‌های عجیبی زده: «هوادار از روزی که تأسیس شد تا حالا چنین شکستی را تجربه نکرده بود و این اتفاقات در فوتبال طبیعی است.» برادر، شما الان مطمئنی داری از تیمت حمایت می‌کنی؟ اتفاقا اینکه از بدو تاسیس تا حالا چنین باختی نداشتید، موضوع را عجیب‌تر می‌کند. بهتر نیست چیزی نگویی؟!

این چه مدل پیش‌بینی است؟
هنوز پرسپولیس و استقلال در جام حذفی به هم نخورده‌اند که بازار گمانه‌زنی در مورد نتیجه دربی بعدی داغ شده و هر کسی به‌زعم خودش مشغول تحلیل آن بازی است. در همین راستا رضا جباری، مهاجم اوایل دهه80 پرسپولیس هم گفته: «اگر اتفاق غیرفوتبالی رخ ندهد، دربی حذفی را هم پرسپولیس می‌برد.» حقیقتا کجا یک فوتبالیست حرفه‌ای که خودش سرد و گرم کار را چشیده، اینطور قطعی نتیجه یک بازی را حدس می‌زند؟ یعنی ممکن نیست روز بد یک مربی، بازیکن یا اصلا کل تیم باشد؟ فوتبال است و هزار حادثه. بعد هم «اتفاق غیرفوتبالی» یعنی چه؟ مثلا از بالا نتیجه را تعیین نکنند؟ این یعنی اگر پرسپولیس به هر دلیلی بازی را نبرد، مشکل از کارشناسی شما نبوده و اتفاق غیرفوتبالی رخ داده است؟ عزیزجان! شما پیشکسوت هستی، نه هوادار.

در 3هفته گذشته اعتراض نداشتید؟
از مدت‌ها قبل اعلام شده بود امسال هم مثل چند فصل اخیر لیگ برتر، مسابقات 2هفته پایانی به‌صورت همزمان برگزار خواهد شد. حالا اما 2باشگاه استقلال و سپاهان به برنامه مسابقات بیست‌وهشتم اعتراض کرده‌اند و خواهان همزمانی مسابقات در 3هفته پایانی شده‌اند. احتمالا اگر پرسپولیس در این مقطع از فصل از رقبا جلو نمی‌افتاد، چنین درخواستی هم از سوی آنها مطرح نمی‌شد. حالا کاری به استقلال نداریم، اما درخواست سپاهان واقعا جالب است. این تیم در 3هفته گذشته و درست در دورانی که می‌توانست خودش را بکند و به سمت جام خیز بردارد، دیرتر از پرسپولیس و استقلال بازی کرد و طبیعتا اعتراضی هم به موضوع نداشت. حالا اما تاب یک هفته دیرتر بازی‌کردن نسبت به رقبا را ندارد و اعتراض می‌کند. جالب نیست؟!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید