• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190751
+
-

عدد خبر

16 درصد
تولید سرنگ در کشور افزایش پیدا کرده و در هفته اول اردیبهشت ۸۶۴هزار سرنگ۵میل و ۵۹۲هزار سرنگ۲میل، ۵۱۸هزار سرنگ۱۰میل و ۴۳۲هزار سرنگ 20میل تولید شده است.

1.5 میلیارد
دلار ارز ترجیحی به تجهیزات پزشکی و شیرخشک تخصیص پیدا کرد. به‌گفته سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو یکی از مشکلات و نگرانی‌هایی که در سال‌جاری وجود داشت، این بود که تخصیص ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی، بخشی از اقلام دارویی و شیر خشک تداوم پیدا کند تا با افزایش قیمت مواجه نشویم، اما روز دوشنبه دستور تخصیص ۱.۵میلیارد دلار ارز ترجیحی داده شد.

10 درصد
کل جمعیت کشور به‌طور میانگین در معرض ابتلا به آسم هستند. براساس آخرین آمارها بروز آسم در جمعیت کودکان و نوجوانان حدود ۱۱درصد و در جمعیت بالغین حدود ۹درصد برآورد می‌شود.

1.400.000 تومان
 مستمری ماهانه به خانواده‌های دارای چندقلو که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، پرداخت می‌شود. سال گذشته حدود ۱۴هزار خانواده دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند تا مجموع این خانواده‌ها به ۳۸هزار خانواده افزایش پیدا کند.

15 درصد
ازدواج‌های کشور به سرنوشت ناباروری دچار می‌شود که ۵۰درصد آنها مربوط به عامل ناباروری در مردان است. البته در حال حاضــر درمان ناباروری، تحــت پوشش وسیع بیمه‌ای از سوی دولت قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :