• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190716
+
-

جشن غیابی

شاید امشب ناپولی بدون اینکه بازی کند، قهرمان شود

جشن غیابی

امشب ممکن است تکلیف قهرمان سری‌آ مشخص شود؛ بدون آنکه قهرمان احتمالی بازی داشته باشد! ناپولی فردا به مصاف بولونیا خواهد رفت اما اگر امشب لاتزیو موفق به کسب برتری مقابل ساسولو نشود، ناپولی قبل از انجام بازی خود قهرمان خواهد شد. جنگی هم میان تیم‌های یوونتوس، میلان، اینتر، آاس‌رم و حتی آتالانتا بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده وجود دارد. فاصله تیم هفتم جدول یعنی آتالانتا با تیم دوم یعنی لاتزیو تنها 6امتیاز است. حتی لاتزیو هم ممکن است نتواند سهمیه بگیرد. تیم بولونیا هم با درخشش تیاگو موتا، سرمربی جوان این تیم خودش را تا رده هشتم بالا کشیده اما شانسی برای لیگ قهرمانان ندارد. میلان میزبان کرمونزه، یوونتوس میزبان لچه، رم و اینتر به‌ترتیب میهمان مونتسا و هلاس ورونا و آتالانتا پذیرای اسپتزیا خواهند بود.
   اگر 3‌تیم رم، میلان و اینتر فصل را در امتیاز برابر به پایان ببرند، تکلیف سهمیه‌ها چه خواهد شد؟ رم هر 2‌بازی‌اش با میلان را مساوی کرده و بازی رفت با اینتر را برده، در نتیجه تیم مورینیو 5‌امتیازی است و میلان هم 5‌امتیازی می‌شود اما آنها این 5‌امتیاز را از 4بازی به‌دست آورده‌اند درحالی‌که رم 3‌بازی انجام داده و مسابقه برگشت با اینتر باقی مانده. تفاضل گل میلان در مجموع بازی‌هایش با رم و اینتر صفر است ولی تفاضل رم مثبت‌یک است. اینتر هم از مجموع بازی‌هایش با رم و میلان فقط 3‌امتیاز گرفته است. بنابراین در جدول به‌ترتیب رم، میلان و اینتر رده‌های چهارم تا ششم را کسب خواهند کرد.
   این هفته کار میلان کمی راحت‌تر خواهد بود. این تیم در امتیاز ‌57 با رقیب همشهری برابر است اما اینتر در زمین هلاس ورونا به میدان می‌رود و میلان در زمین خودی. عملکرد خوب میلان در بازی‌های خانگی باعث شد تا آنها پس از شروع بد سال نوی میلادی حالا ۳‌ماه بدون شکست در سن‌‌سیرو را پشت سر بگذارند. شاگردان پیولی از زمان شکست 5بر2 مقابل ساسولو در سن‌سیرو در تاریخ ۹ بهمن، از ۷‌بازی خانگی، ۵‌برد کسب کردند، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیدند و در منطقه کسب سهمیه نیز قرار گرفتند.
   البته در سال 2023، میلان از 17‌بازی سری‌آ تنها 24‌امتیاز کسب کرد؛ میانگین امتیاز 1.41در هر بازی که برای سطح تیمی که برای منطقه لیگ قهرمانان می‌جنگد، کافی نیست.
   لائوتارو پس از ویری و ایکاردی، سومین بازیکن اینتر در 55‌سال گذشته است که در حداقل 3‌فصل متوالی در سری‌آ بیش از 15‌گل به ثمر می‌رساند. او حالا با 95گل زده در کنار ماریو کورسو در رده نهم بهترین گلزنان تاریخ اینتر قرار دارد. بالاتر از او کریستین ویری با 123گل و در صدر جدول جوزپه مه‌آتزای کبیر با 294گل قرار دارند.
   بازی یوونتوس مقابل بولونیا، صدمین بازی آلگری به‌عنوان سرمربی یووه پس از بازگشت این مربی بود. او در این دو سال و در 100بازی، 100‌ترکیب مختلف را آزمایش کرد؛ یعنی یک ترکیب متفاوت برای هر مسابقه؛ ۵۴پیروزی، ۲۰‌تساوی، ۲۶‌شکست، ۱۵۰‌گل زده، ۱۰۰‌گل خورده، میانگین 1.5گل زده در هر بازی و یک‌گل خورده در هر مسابقه.
   آخرین پیروزی یووه در سری‌آ مقابل هلاس ورونا بود. از آن زمان 3‌تساوی و 4شکست در همه رقابت‌ها متحمل شدند و تنها اسپورتینگ را در لیگ اروپا بردند و به نیمه‌نهایی این مسابقات راه یافتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :