• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190715
+
-

نجات‌دهنده‌ها در حال گرم کردن

نیمکت‌ها همچنان لرزان است و حرف‌و‌حدیث‌های زیادی در مورد چهره‌های سرشناس به گوش می‌رسد

نجات‌دهنده‌ها در حال گرم کردن

  موفقیت چند مربی جوان و تازه از راه رسیده باعث شده گزینه‌های جدیدی به فهرست عمدتا تکراری و دور تسلسل مربیان وارد شود. ژابی آلونسو بایر لورکوزن را در آستانه سقوط تحویل گرفت و تا رده ششم جدول بالا برد. اسطوره سابق لیورپول و رئال‌مادرید که نخستین فصل سرمربیگری‌اش را در یک تیم بزرگسال سپری می‌کند، تیم آلمانی را تا نیمه‌نهایی لیگ اروپا بالا آورد. او حالا باید برای بردن این تیم به یک فینال اروپایی پس از 21سال از سد رم و مورینیو عبور کند. ژابی گزینه آینده هر 4‌باشگاه سابق خود یعنی سوسیداد، لیورپول، رئال‌مادرید و بایرن مونیخ است و این باشگاه‌ها با دقت و اشتیاق زیادی عملکرد آلونسو را دنبال می‌کنند. اما شاید او زودتر از اینها به تیمی در لیگ برتر بپیوندد؛ شاید وستهم یا حتی تیمی بزرگ‌تر.
  تیاگو موتا هم یکی از گزینه‌های جذاب در عرصه مربیگری است. بازیکن سابق اینتر، بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن که ایده‌های نوینی در مربیگری دارد و ریسک‌های زیادی متقبل می‌شود، از بولونیا تیمی قابل‌احترام و رقابتی ساخته است. او نه فصل آینده اما در فصل‌های بعدتر می‌تواند هدایت یک تیم بزرگ‌تر را در دست بگیرد.
  دی‌زربی ایتالیایی یکی از مربیان مورد تحسین پپ گواردیولاست. سرمربی سابق ساسولو که این تیم ایتالیایی را به غول‌کش سری‌آ تبدیل کرده بود، در اوایل فصل جای گراهام پاتر را در برایتون گرفت و نه‌تنها این تیم افت نکرد، بلکه بهتر هم شد. او احتمالا یک فصل دیگر هم بماند اما برخی باشگاه‌های بزرگ شرایط او را با علاقه و وسواس دنبال می‌کنند. دی‌زربی به‌خاطر سبک هجومی‌اش مورد تمجید همکاران و باشگاه‌های بزرگ است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید