• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190627
+
-

کمبود پزشک در زنجان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: در استان زنجان همانند سایر استان‌ها کمبود پزشک داریم و با همراهی نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی، برای پیام‌آوران بهداشت مجوز گرفته شد تا خدمت کنند و هم‌اکنون در هیچ‌یک از مراکز خدمات جامع سلامت مرکز بدون پزشک نداریم.
به گزارش ایسنا، مشهود تقی‌لو اظهار کرد: برای راحتی مردم و کار اجرای برنامه پزشک خانواده، از هر استان یک شهرستان به‌عنوان پایلوت انتخاب شد که در استان زنجان، خدابنده شهرستان‌ منتخب است. البته امیدواریم همه شهرهای استان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده باید هر شهروند یک مراقب سلامتی داشته باشد که او را بشناسد، افزود: سعی می‌کنیم 2مراقب سلامت در کنار پزشک خانواده هماهنگ شود تا با ورود و ثبت مشخصات بیمار خدمات را از سطح یک آغاز کنیم.
تقی‌لو درباره پزشک خانواده و سبک زندگی سالم، افزود: علت مرگ‌ومیر افراد در ایران بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشارخون، کم‌تحرکی است که در این مقوله با تغییر سبک زندگی سالم، بهداشتی و مقرون‌به‌صرفه از مرگ‌ومیر جلوگیری می‌کنیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه فعالیت‌های طرح نفس در استان زنجان در کشور پیشرو است، گفت: تا پایان فروردین‌ماه امسال، ۲۳۱مادر بارداری که جنین سالم داشته و با جدیت برای سقط مراجعه کرده بودند، تیم مداخله‌ای ما وارد عمل شدند و در نهایت تعداد زیادی به‌صورت قطعی از سقط منصرف شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید