• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190619
+
-

گلباران ادامه دارد

منهای فوتبال
گلباران ادامه دارد

لیلی خرسند- روزنامه‌نگار

تیم ملی هاکی روی یخ ایران بازهم درخشید. دومین بازی این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا-اقیانوسیه2023 دیروز صبح مقابل کویت برگزار شد. با توجه به اینکه کویت روز قبل مقابل قرقیزستان 3 بر یک شکست خورده بود، به‌نظر نمی‌رسید ایران بتواند به راحتی بازی اول این تیم را شکست بدهد ولی نتیجه بهتر بود. تیم ایران که در بازی اول 17 بر یک هند را شکست داده بود، کویت را 20 بر صفر برد. دختران ایران از 2سال پیش توانسته‌اند صاحب سالن یخی شوند. این در حالی است که حریفان تجربه بیشتری دارند؛ هند 3دهه و کویت 2دهه از ایران باتجربه‌تر هستند. ایران امروز استراحت می‌کند و بامداد فردا باید با سومین حریفش یعنی قرقیزستان بازی کند. با توجه به شکست 3 بر صفر قرقیزستان مقابل هند، به‌احتمال زیاد یک بازی پرگل دیگر در انتظار تیم ایران است.
باتوجه به بازی‌های پرگلی که ایران داشته است، 5بازیکن این تیم در صدر جدول گلزنان هستند؛ عسل حیدری با 7گل، فاطمه اسماعیلی و الهام مدیردهقان با 6، نگار خرم با 5 و دیانا فرزام‌نیا با 4گل.
ایران که در گروه دوم بازی می‌کند، با 2پیروزی صدرنشین است. از این گروه 2تیم به پلی‌آف می‌روند. در گروه اول تیم‌های تایلند، سنگاپور، مالزی و امارات حضور دارند که تا عصر دیروز سنگاپور با یک بازی بیشتر در صدر جدول بود و تایلند تیم دوم. مالزی و امارات هم در رده‌های بعدی قرار داشتند. 2تیم اول این گروه مستقیم به نیمه‌نهایی صعود می‌کنند و 2تیم دوم باید با تیم‌های اول گروه ایران به پلی‌آف بروند. ایران عصر پنجشنبه با تیم چهارم گروه اول بازی می‌کند. غیراز این بازی 3بازی دیگر هم دارد که با توجه به نتایج و رده‌بندی تیم‌ها، برنامه مسابقات مشخص می‌شود.
این مسابقات در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های مطرح آسیا و اقیانوسیه در تایلند حضور ندارند. ژاپن رنک7 جهانی، چین رنک16، کره‌جنوبی رنک19، قزاقستان رنک21، چین‌تایپه رنک26، استرالیا رنک33 و نیوزیلند رنک35 بهترین تیم‌های این 2قاره در هاکی روی یخ زنان هستند.

   این دختران اعجوبه‌اند
تیم ملی هاکی روی یخ زنان در نخستین حضورش در مسابقات رسمی 2بازی را برده و خبرساز شده است. شاید تیم‌هایی که در مقابل ایران بازی کرده‌اند تیم‌های سطح یک و 2 آسیا نباشند اما پیروزی بر آنها از چند نظر باارزش است. تیم ایران در شرایط ایده‌آلی به مسابقات اعزام نشده است. بازیکنان تازه از 2سال پیش بازی روی یخ را تجربه‌ کرده‌اند و تا روز آخر از اعزام خود مطمئن نبودند. تیم به‌خاطر مشکلات مالی، برای خرید بلیت به دردسر افتاد و با کمک خانواده و دوستان بازیکنان راهی تایلند شد. طبیعی بود اگر استرس نرسیدن به مسابقات روی کیفیت کار آنها تأثیر منفی می‌گذاشت اما این اتفاق نیفتاد و نتایجی که تیم گرفته است، چیزی غیراز این را نشان می‌دهد. مورد دیگر اینکه تعدادی از بازیکنان جوان هستند و حتی در هاکی اینلاین هم تجربه چندانی ندارند. به‌گفته کاوه صدقی، رئیس انجمن هاکی روی یخ، نیمی از بازیکنان به تازگی ملی‌پوش شده‌اند. اما با این شرایط چطور بازی‌های ایران با اختلاف گل بالا به پایان می‌رسد؟ در بازی‌هایی که در این 2روز برگزار شده، فقط ایران است که با اختلاف 16 و 20گل بازی‌هایش را برده است. سومین بازی پرگل بین تایلند و امارات برگزار شد که تایلند 11 بر صفر برنده بود. اختلاف تیم‌ها در دیگر بازی‌ها 4-3 گل است. دختران ایران با این گل‌‌های زیاد است که همه را شگفت‌زده کرده‌اند و صدقی فقط یک دلیل برای این برتری آنها می‌بیند: «آنها اعجوبه‌اند.» او به همشهری توضیح می‌دهد: «هرازگاهی یک رشته ورزشی، یک چهره یا یک تیم اعجوبه معرفی می‌کند. این بازیکنان همان اعجوبه‌ها هستند. بازیکنان ما با ذهن برنده وارد زمین می‌شوند، مسلط بازی می‌کنند و شگفتی‌ساز می‌شوند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید