• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 11 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190542
+
-

شعار ندهند، مافیا را معرفی کنند


حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر:
بی‌توجهی به نگاه مردم، وزیر صمت را زمین زد. مردم از وضعیت کالاهایی که در حوزه وزارت صمت است، گلایه‌مند هستند. مردم از وزیر اقتصاد و وزارت جهاد هم گلایه‌مند هستند. مردم کلا از حوزه اقتصادی مثل گرانی‌ها گلایه‌مند هستند. دولت آقای رئیسی توجه کافی به آنچه واقعیات کف جامعه است، ندارد و این یکی از اشکالات اساسی دولت سیزدهم است. دولت بیاید بگوید اگر مافیا وجود دارد چه کسانی هستند. شفاف به مردم بگویند مافیا این شرکت‌ها و این افراد هستند؛ وقتی اختیار دارند دیگر نباید شعار داد بلکه باید عمل کرد و مافیا را معرفی کرد.

به جز دولت و مجلس کجا می‌تواند برخورد کند؟

علیرضا سلیمی، نماینده محلات: دولت و مجلس هر دو بر وجود مافیا در صنعت خودرو اذعان دارند. این اتفاق می‌طلبد که به این موضوع رسیدگی شود. واقعا اگر در بخش خودرو مافیایی وجود دارد باید با آن برخورد شود. اگر مجلس و دولت نتوانند با مافیای خودرو برخورد کنند پس چه‌کسی باید برخورد کند؟ مجلس و دولت باید مستندات و شواهد مافیا را ارائه دهند و دستگاه‌های امنیتی به آن ورود پیدا کنند. اگر بحث‌هایی که مطرح شده صحت دارد، باید برخورد شود، چون دود این مسئله به چشم همه مردم می‌رود. این مسئله واضح است و طلب می‌کند گزارش‌هایی که در جلسه استیضاح با افکار عمومی مطرح شد، به‌شدت پیگیری شود. ما هم در مجلس با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

اقتصاد خودرو بحرانی است

کاظم موسوی، نماینده اردبیل:
آقای وزیر در جلسه استیضاح از مافیا صحبت کردند ولی وقتی خود ایشان نمی‌توانند مافیا را به‌صورت مصداقی بگویند، چطورباید  با این مسئله برخورد شود؟ به‌نظر من شورای رقابت خیلی باید دقت کند. وضع مردم در ارتباط با خرید خودرو از 10نفر به 2نفر رسیده است؛ یعنی به‌معنای کامل بحرانی است. پراید برای برخی از مردم خاطره شده ‌و این یک حقیقت است و الان که بعد از استیضاح است می‌گویم خودرو برای مردم آرزو شده است. آقای فاطمی امین آدم سالمی بودند اما ما زندگی مردم را نمی‌توانیم به صرف تدین یک شخص گره بزنیم. مافیا آنهایی هستند که پول‌های کلان شناور دارند و روی خودرو، بورس، ارز، سکه و ملک مانور می‌دهند و موج ایجاد می‌کنند. ما الان بالای 100میلیارد دلار ارز در خانه‌ها داریم که دولت باید اینها را مدیریت کند. دولت باید این پول‌ها را به رشد تولید بکشاند. مردم نباید هر لحظه و هر ساعت شاهد نوسان قیمت‌ها باشند. اینها مشکلات تبعی ایجاد می‌کند. مردم به‌دنبال اقتصاد و زندگی خودشان هستند و این دولت است که باید برای آنها امنیت اقتصادی ایجاد کند. اگر مدیریت صحیح، اقتصاد خانواده، اشتغال و رشد تولید به‌معنای واقعی فعال باشد، مردم شریف ایران هم می‌توانند روی زندگی خودشان برنامه‌ریزی داشته باشند و در اقتصاد کشور مشارکت کنند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید