• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 11 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190540
+
-

کریم نزدیک می‌شود

رکوردهای خاص برای مهاجم فرانسوی در‌ ماه محبوبش

کریم نزدیک می‌شود

کریم بنزما باز هم در این فصل برای رئال‌مادرید هت‌تریک کرد؛ این‌بار هم در یک نیمه و تا دقیقه42! با این گل‌ها تعداد گل‌های کریم در این فصل که بسیاری از مسابقات آن را به‌دلیل مصدومیت از دست داده، به دو‌قدمی لواندوفسکی و عدد17 رسید. او فصل پیش با 27گل آقای گل شده بود و حالا 6مسابقه دیگر در پیش است تا اگر جایزه سامورا (بهترین دروازه‌بان که به تراشتگن می‌رسد) و لالیگا که بارسا آن را فتح می‌کند، دست‌کم برای پی‌چی‌چی یا آقای گلی هنوز رقابت بین رئال و بارسا از بین نرفته باشد.
    بنزما در 8بازی آخرش با پیراهن رئال‌مادرید، 3‌بار هت‌تریک کرده؛ 3‌هت‌تریک در ‌ماه آوریل (وایادولید، بارسلونا و آلمریا).
    بنزما حالا 99گل دیگر تا رسیدن به رکورد بهترین گلزن تاریخ رئال‌مادرید یعنی کریستیانو رونالدو فاصله دارد.
    کریم از لحاظ اثرگذاری روی گل‌ها هم به رونالدو نزدیک‌تر شد. بیشترین گل و پاس گل با پیراهن رئال‌مادرید؛ کریستیانو با 582در 438‌بازی (1.32‌گل یا پاس‌گل در هر بازی) و بنزما با 517در 641‌بازی (0.8‌گل یا پاس گل در هر بازی).
    بنزما در حال حاضر چهارمین گلزن برتر تاریخ لالیگاست با ۲۳۵گل زده. مهاجم فرانسوی از رکورد هوگو سانچس رئالی عبور کرده و حالا تنها 3‌بازیکن را بالاتر از خود می‌بیند. بهترین گلزنان تاریخ لالیگا؛ مسی با ۴۷۴‌گل در ۵۲۰‌بازی، کریستیانو با ۳۱۱‌گل در ۲۹۲‌بازی، زارا با ۲۵۴‌گل در ۲۷۷بازی و بنزما با ۲۳۶‌گل در ۴۳۶‌بازی.
    گل اول بنزما در بازی این هفته، تعداد گل‌های او را به 350رساند و 2‌گل بعدی به 352گل با پیراهن رئال‌مادرید؛ ۲۳۶‌گل در لالیگا، ۷۸‌گل در چمپیونزلیگ، ۲۵‌گل در کوپا دل‌ری یا جام حذفی، ۷‌گل در سوپرکاپ اسپانیا، ۴‌گل در جام‌باشگاه‌های جهان و ۲‌گل در سوپرجام اروپا.
    همچنین کریم از لحاظ تعداد پیروزی با رئال‌مادرید از راموس عبور کرد و به دومین بازیکن تاریخ باشگاه با بیشترین پیروزی تبدیل شد؛ کاسیاس ۴۶۳‌پیروزی، بنزما ۴۳۸‌پیروزی و راموس با ۴۳۷‌پیروزی. کارواخال هم به 250برد با پیراهن رئال رسید.
    بنزما در این فصل در همه رقابت‌ها؛ 37‌بازی، 29‌گل و 6‌پاس‌گل.
    او حتی در جدول بهترین گلزنان تاریخ رئال در بازی‌های خانگی لالیگا هم صعود کرد. بیشترین گل زده در برنابئو در لالیگا؛ کریستیانو رونالدو (178)، دی استفانو (145)، رائول (141)، بنزما (127)، سانتیانا (126) و پوشکاش (100).
    مثلث وینیسیوس، بنزما و رودریگو در این فصل 101‌گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده‌اند.

هم کتک، هم تنبیه
وینیسیوس برای پانزدهمین‌بار در این فصل اخطار گرفت

وینیسیوس در پیروزی 4 بر 2 مقابل آلمریا هم کارت زرد گرفت. انگار او نمی‌تواند در یک بازی آرام بنشیند. درست است که کتک‌زدنش و توهین نژادپرستانه به این برزیلی به حربه لالیگایی‌ها برای مهار رئال‌مادرید تبدیل شده و روی او بیشترین تعداد خطا انجام می‌شود، اما وینی هنوز نتوانسته خویشتنداری را یاد بگیرد. او زیاد به داور اعتراض می‌کند و زیادتر تنبیه می‌شود. وینی در این فصل 15بار کارت زرد دریافت کرده و این برای بازیکنی که همواره مورد خشونت قرار دارد و خطاکار نیست، آمار وحشتناکی است. او بازی فرداشب مقابل رئال سوسیداد را هم به‌دلیل محرومیت از دست داد. کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی رئال و حامی اصلی وینیسیوس درباره کارت‌های بی‌شمار او می‌گوید: «با اعتراض‌کردن چیزی به‌دست نمی‌آورد اما عجیب است که 10‌کارت در لیگ دارد. حتی خشن‌ترین هافبک لالیگا هم 10‌بار کارت نگرفته. بیش از حد به او اخطار داده‌اند؛ آن هم درحالی‌که این اوست که مورد خشونت و لگدهای بازیکنان حریف قرار می‌گیرد. به هر حال این بازیکن باید از این لحاظ هم بهتر شود. اما نمی‌شود داور به‌خاطر هر اعتراضی کارت زرد نشان دهد.
    تاکنون در این فصل ۱۱۳‌بار از سوی بازیکنان حریف روی وینیسیوس جونیور خطا شده که یک رکورد در همه لیگ‌های اروپایی در این فصل است. روی هیچ بازیکنی در 5‌لیگ بزرگ اروپایی در این فصل به اندازه وینیسیوس خطا نشده. نزدیک‌ترین بازیکن به وینیسیوس از این لحاظ ماتیا زاگانی از لاتزیو است که ۹۵‌بار متحمل خطا شده.
    با وجود آمار بالای خطا روی ستاره برزیلی، وینی نخستین بازیکن این فصل اروپا محسوب می‌شود که به رکورد بیش از 20گل و 20پاس‌گل می‌رسد؛ بیشترین گل و پاس‌گل برای رئال‌مادرید در این فصل؛ وینیسیوس جونیور (42گل و پاس‌گل)، کریم بنزما (35)، رودریگو (24)، آسنسیو (19) و والورده (18).
    وینی از لحاظ مجموع گل و پاس‌گل در این فصل هنوز از امباپه و هالند پایین‌تر است. بیشترین گل و پاس‌گل در این فصل ۵‌لیگ معتبر (تمامی رقابت‌ها)؛ هالند (57)، امباپه (43) و وینی (42). هالند و امباپه دیشب بازی داشتند.

چرا پپ کری خواند؟
آخرین رجزخوانی بین گواردیولا و آنچلوتی به سود پپ تمام نشد

پپ گواردیولا اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی خود گفته است که اگر منچستر‌سیتی در این فصل فاتح سه‌گانه (قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا) نشود، برای او یک ناکامی خواهد بود و از سوی دیگر گفته است که اگر عملکرد ماه‌های اخیر را داشته باشد، می‌تواند به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برسد. در واقع او برای رئال‌مادرید کری خوانده و این تیم را در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا نادیده گرفته است. فصل پیش تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن، همین منچسترسیتی، چلسی و لیورپول تلاش داشتند رئال را نادیده بگیرند اما همگی شکست خوردند. در تاریخ 29 آوریل‌2014 و نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ در دور برگشت در آلیانس آره‌نا قرار بود رئال با بایرن‌مونیخ بازی کند. سرمربی آن زمان بایرن همین گواردیولا بود. رومنیگه، نایب‌رئیس وقت باشگاه آلمانی پیش از این مسابقه گفته بود برای آتش‌زدن رئال‌مادرید هیزم‌ها را جمع کرده‌اند. رئال آن بازی را با دبل راموس و دبل کریستیانو رونالدو 4 بر صفر در زمین مونیخ شکست داد. یک‌ماه بعد با کارلو آنچلوتی دسیما یا همان قهرمانی دهم را در لیگ قهرمانان اروپا فتح کرد. حالا شرایط مشابه است و کری‌ها خوانده شده و آنچلوتی که دهمی را برای رئال گرفت، می‌خواهد پانزدهمی را هم به نام خودش ثبت کند و این بار هم با گواردیولا در همین مرحله بازی دارد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید