• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190387
+
-

تماس تصویری بدون اپلیکیشن در مرحله نهایی

فناوری
تماس تصویری بدون اپلیکیشن در مرحله نهایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رایزنی با وزارت صمت و امور خارجه برای فعال‌سازی‌ تماس تصویری خبر داد و گفت: امکان ارتباط روی اپراتورها فراهم شده است.
به گزارش مهر، عیسی زارع پور درخصوص آخرین جزئیات طرح امکان تماس تصویری روی اپراتورهای موبایل گفت: امکان ارتباط تصویری از طریق شبکه ارتباطی کشور به‌صورت آزمایشی در 2اپراتور تلفن همراه راه‌اندازی شده است، اما برای اجرای این طرح باید قابلیتی هم در گوشی‌های موبایل فعال شود. آنطور که وزیر ارتباطات اعلام کرده است، در برخی از مدل‌های گوشی هنوز این قابلیت فعال نشده است. بنابراین نمی‌توان ارتباط تصویری برقرار کرد.
زارع پور در ادامه با اشاره به رایزنی‌های انجام شده درخصوص فعال شدن این امکان در مدل‌های مختلف گوشی‌های همراه گفت: در حال حاضر از طریق وزارت صمت و وزارت امور خارجه رایزنی می‌کنیم که این قابلیت برای برخی برندها فعال شود تا کاربران ایرانی هم بتوانند از قابلیت تماس تصویری روی اپراتورهای موبایل استفاده کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص زمان دقیق اجرایی شدن کامل این طرح و استفاده آن به وسیله کاربران موبایل یادآوری کرد: چون حوزه واردات گوشی و تجهیزات الکترونیکی با وزارت صمت است باید منتظر نتیجه رایزنی‌های وزارت امور خارجه و وزارت صمت بود. ما همچنان پیگیری می‌کنیم و امیدواریم که زودتر این مسئله حل و انجام شود. چندی پیش هم زارع‌پور، وعده داده بود که پس از راه‌اندازی قابلیت اتصال پیام رسان‌های بومی به یکدیگر کاربران می‌توانند منتظر اجرای پروژه Call Out باشند. با استفاده از قابلیت Call Out یک کاربر از یک پیام‌رسان می‌تواند با کاربر پیام‌رسانی دیگر و حتی شبکه مخابراتی تماس بگیرد که برای کاربران بسیار جذاب خواهد بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیح هزینه‌های کمتر Call Outدر مقایسه با هزینه تماس مستقیم از طریق سیم‌کارت گفت: «هزینه هر دقیقه تماس Call Out (از پیام‌رسان بومی به شبکه مخابراتی) مبلغ 25تومان است که از این رقم، 10تومان سهم اپراتور مخابراتی، 10تومان سهم پیام‌رسان و 5تومان هزینه‌های فنی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید