• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190364
+
-

ضعیف‌تر از قبل

تیم والیبال پیکان در بهترین حالت می‌تواند در جام باشگاه‌های آسیا پنجم شود. در 2سال گذشته سایپا و باریج‌اسانس تیم‌های چهارم این جام بودند

ضعیف‌تر از قبل

جام باشگاه‌های والیبال زنان آسیا امسال نتیجه‌ای ضعیف‌تر از سال‌های گذشته برای نماینده ایران داشت. این بار پیکان با قهرمانی در لیگ و به نمایندگی از باشگاه‌های ایرانی راهی این مسابقات شده است ولی این تیم نه‌تنها نتوانست به جمع 4تیم اول صعود کند که در مرحله مقدماتی هم در رده چهارم گروهش قرار گرفت.
در این دوره از مسابقات که با حضور 9تیم و به میزبانی هانوی ویتنام برگزار می‌شود، پیکان در بازی اول 3 بر 2 به اسپرت‌سنتر ویتنام باخت و در دیدار دوم و در بازی 4سته مقابل کینگ‌وال چین‌تایپه شکست خورد. با این دو باخت، پیکانی‌ها مطمئن شدند جایی در بین 4تیم اول ندارند، چراکه از هر گروه 2تیم به نیمه‌نهایی صعود می‌کردند. ظهر دیروز هم بازی سوم این تیم برگزار شد. هیسامیتسو اسپرینگ ژاپن که آخرین حریف مرحله مقدماتی پیکان بود، در بازی یک‌طرفه 3 بر صفر به پیروزی رسید؛ 25 بر 20، 25 بر 15 و 25 بر 17.
پیکان که برای دومین‌بار در جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند، از فردا برای قرار گرفتن در جایگاه پنجمی رقابت می‌کند. آنها که سال2018 برای نخستین‌بار در این جام حاضر شده بودند، در رده ششمی قرار گرفتند. پیکان برای حضور در رده بهتر 2بازی فرصت دارد؛ بازی‌هایی که امروز و فردا باید با‌ نمایندگان قزاقستان و هنگ‌کنگ انجام بدهد.
تیم‌های والیبال زنان ایران از سال2008 در جام باشگاه‌های آسیا حاضر شده‌اند و هنوز به مدالی نرسیده‌اند. چهارمی بهترین رده‌ای بوده که نصیب ایرانی‌ها شده است. سال2021 سایپا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد ولی نتوانست روی سکو برود. باریج اسانس هم سال پیش همین شرایط و همین رده را تجربه کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید