• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190212
+
-

ظرفیت مبهم قیمت نجومی!

میزبانی‌های آزادی به یک مسئله پیچیده ریاضی تبدیل شده‌اند

وضعیت ورزشگاه آزادی در این فصل، کاملا مبهم و سؤال‌برانگیز به‌نظر می‌رسد. تقریبا هیچ‌وقت نمی‌توان حدس زد که چه تعداد بلیت قرار است برای دیدارهای خانگی پرسپولیس و استقلال به فروش برسد. برای دیدار فردای پرسپولیس و گل‌گهر در این استادیوم، 10هزار بلیت پیش‌فروش شده است؛ عددی که ابهامات را حتی از گذشته بیشتر خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که حتی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیز در مورد این ورزشگاه با سردرگمی زیادی روبه‌رو هستند؛ اتفاقی که هواداران فوتبال ایران را نیز به‌شدت سردرگم کرده است.

   ظرفیتی که کمتر شد!
ظرفیتی که فدراسیون برای تماشاگران دربی درنظر گرفته بود، 15هزار نفر بود، با وجود این در روز برگزاری دربی، ازدحام زیادی در ورزشگاه شکل گرفت و سرانجام بیش از 50هزار نفر بازی‌ را به‌صورت مستقیم تماشا کردند.
 تعداد بسیار زیادی از این تماشاگران بدون بلیت در استادیوم حاضر بودند و حتی بعضی از تماشاگرها با عکس بلیت دیگران وارد استادیوم ‌شدند و در واقع از یک بلیت، 2بار استفاده شد. پس از برگزاری دربی با این جمعیت، به‌صورت رسمی اعلام شد که 40هزار تماشاگر می‌توانند در دیدارهای باقیمانده این فصل استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه حضور داشته باشند. باشگاه‌ها نیز به این ماجرا امیدوار شدند اما فعلا فقط 10هزار بلیت برای بازی پرسپولیس و گل‌گهر برای پیش‌فروش موجود است. در حقیقت نه‌تنها ظرفیت ورزشگاه آزادی نسبت به دربی بیشتر نشد، بلکه حتی به اندازه 5هزار نفر نیز کاهش پیدا کرده است؛ اتفاق عجیبی که اصلا توجیه‌پذیر به‌نظر نمی‌رسد. اگر باز هم مثل شهرآورد برای بازی پرسپولیس و گل‌گهر هم تماشاگران پشت در استادیوم جمع شوند، سازمان لیگ چه برنامه‌ای خواهد داشت؟ آیا باز هم درهای استادیوم به روی هوادارها باز می‌شود؟

   بلیت 400هزار تومانی
به جز بلیت‌های 120هزارتومانی، بلیت‌های جایگاه‌های تازه باز شده آزادی برای هواداران 400هزار تومان قیمت‌گذاری شده است؛ رقمی که در نوع خودش رکورد محسوب می‌شود. در شرایط فعلی، باشگاه پرسپولیس بیشتر از آنکه به درآمدزایی از بلیت‌ها محتاج باشد، به حمایت هوادارانش نیاز دارد. این تیم به جز دیدار حساس جام‌حذفی، تنها یک مسابقه خانگی دیگر در استادیوم آزادی دارد و طبیعی است که بخواهد از حمایت حداکثری تماشاگرانش بهره ببرد. در شرایطی که تراکتوری‌ها مدام استادیوم را پر می‌کنند و یکی از رقبای مستقیم استقلال و پرسپولیس یعنی سپاهان هر هفته در حضور 60هزار نفر به مصاف رقبا می‌رود، عادلانه‌تر این است که سرخابی‌ها نیز با حضور جمعیت بیشتری به میزبانی بپردازند. حضور فقط 10هزار نفر در استادیومی 80هزار نفری، تفاوت زیادی با یک ورزشگاه خالی نخواهد داشت.

   شفافیتی که وجود ندارد
جالب اینجاست که اصلا اعلام نمی‌شود ظرفیت ورزشگاه آزادی در شرایط فعلی و با سکوهای تخریب‌شده دقیقا چند هزار نفر است. مگر می‌شود هر هفته یک عدد جدید برای میزبانی آزادی اعلام شود؟ این روند دقیقا قرار است تا چه زمانی ادامه داشته باشد؟ شفافیت چه زمانی قرار است به این محاسبه‌ها برگردد؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید