• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190211
+
-

لغزش ممنوع!

شاید رؤیای استقلال برای رقم‌زدن یک فصل طلایی، به کابوس تبدیل شود

تیتر یک
لغزش ممنوع!

خاصیت فوتبال همین است؛ اینکه یک روز در آستانه به‌دست آوردن همه‌‌چیز هستی، اما ممکن است صبح فردا در مرز از دست‌دادن تمام آن چیزها قرار بگیری. این، اتفاقی است که حالا برای استقلال رخ داده؛ رویایی‌ترین تیم نیم‌فصل دوم لیگ برتر که همه رقبا را قلع‌وقمع می‌کرد و برخی هوادارانش حتی خواب پیروزی پرگل بر پرسپولیس در دربی تهران را می‌دیدند، اما شهرآورد را باخت تا هفته‌ای غم‌انگیز را پشت سر بگذارد. حالا استقلال در فاصله 3هفته به پایان لیگ برتر روی پله سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته و برای قهرمانی نیاز به پیروزی 100درصدی در مسابقاتش و البته لغزش همزمان پرسپولیس و سپاهان دارد؛ اتفاقی که می‌دانیم احتمال وقوعش زیاد نیست. بنابراین شاید برای آنها یک راه مناسب به‌منظور رقم‌زدن پایانی خوشایند برای این فصل، قهرمانی در جام‌حذفی باشد؛ مسیری که برای آبی‌ها از امروز و مهمانی پارس‌جنوبی جم در مرحله یک‌چهارم نهایی از سر گرفته خواهد شد. این مسیر، دیگر فرصت لغزش به استقلال نمی‌دهد و کوچک‌ترین خطا ممکن است آبی‌ها را به مغموم‌ترین تیم فصل تبدیل کند.

   نیمی از رؤیای چهارگانه
ریکاردو ساپینتو در بدو حضورش روی نیمکت استقلال، قول تصاحب 4جام را به هواداران این تیم داد؛ وعده‌ای که موجب سرزنش مربی پرتغالی از سوی منتقدان شد. هدف‌گذاری رؤیایی ساپینتو در آن زمان، فتح سوپرجام، لیگ برتر، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بود. از این بین لیگ قهرمانان از دست رفت، چرا که استقلال فصل آینده در این مسابقات حاضر نخواهد بود. وضعیت لیگ برتر را هم که در بند بالا توضیح دادیم و اوضاع زیاد جالب نیست. استقلال فقط سوپرجام را گرفته که آن هم یک پیروزی یک گله در یک تورنمنت تک‌بازی بوده است. پس ریکاردو ساپینتو برای بهبود کارنامه‌اش در این فصل نیاز مبرم به کسب عنوان قهرمانی در جام‌حذفی دارد. به این ترتیب او دست‌کم نیمی از رؤیای چهارگانه را محقق کرده؛ هرچند نیمه کم‌ارزش‌تر آن بوده است.

  وسوسه انتقام
پیشروی موفقیت‌آمیز در جام‌حذفی اما برای استقلال و ریکاردو ساپینتو یک ارزش بالقوه دیگر هم دارد؛ اینکه او می‌تواند دل‌خوش کند به رویارویی احتمالی با پرسپولیس و گرفتن فوری انتقام از این تیم. استقلال تلخ‌ترین شکست فصلش را در برابر پرسپولیس تجربه کرد؛ آن هم در برهه‌ای که آبی‌ها قبراق‌تر از حریف دیرینه به‌نظر می‌رسیدند و اگر بازی را می‌بردند، الان آنها به جای پرسپولیس شانس اول قهرمانی بودند. شکست مقابل پرسپولیس، صلاحیت فنی ساپینتو را هم زیر سؤال برد؛ چرا که او به جز گل‌گهر، امسال در برابر همه رقبای بالای جدولی متزلزل و ناکام بوده است. ساپینتو برای گریز سریع از این انگ، نیاز دارد که در جام‌حذفی پرسپولیس را ببرد و با چنین فتح بزرگی طعم قهرمانی در مسابقات را بچشد. اوضاع جدول هم حداقل روی کاغذ طوری است که انگار پرسپولیس و استقلال می‌توانند به مراحل بالا برسند. آبی‌ها امروز با حریف لیگ یکی خود یعنی پارس‌جنوبی جم مصاف خواهند داد و پرسپولیس هم رودرروی گل‌گهر بدون مربی می‌ایستد. درصورت راهیابی هر دو تیم به نیمه‌نهایی، احتمال زیادی وجود دارد که آنها در همین مرحله یا فینال بازی‌ها به پست هم بخورند. ساپینتو برای زنده نگه‌داشتن رؤیای انتقام، نیاز به بردن چنین مسابقه‌ای دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید