• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190147
+
-

۲۰۰هزار مخاطب در یک روز ‌

رکورد دوران پساکرونا شکسته شد

گیشه
۲۰۰هزار مخاطب در یک روز ‌

بهروز قلی پور- روزنامه‌نگار

داستان گیشه سینماها به قبل از کرونا و بعد از کرونا تقسیم می‌شود. واقعیت این است که اکران سینماها در ایران از زمان شیوع کرونا به کما رفت. اتفاقی که البته در همه جای دنیا رخ داد ولی با فروکش کردن بحران کرونا، گیشه سینماها در بسیاری از کشورها به مرور پررونق شد، در اینجا اما داستان شکل دیگری داشت. گویی ایرانی‌ها در ایام فراگیری کرونا عادت سینما رفتن از سرشان افتاد و حتی وقتی شرایط عادی شد باز هم سالن‌های سینما خلوت بود. با تلاش‌هایی که در چند‌ماه اخیر صورت گرفت و تنوع بازار اکران، به‌تدریج اوضاع گیشه هم متحول شد و حالا در بهار۱۴۰۲ شاهد رکوردشکنی گیشه‌ها هستیم. اتفاقی که البته محصول گران شدن بهای بلیت هم هست ولی نمی‌توان انکار کرد در زمینه جذب مخاطب آنچه این روزها رخ داده در ایام پساکرونا بی‌سابقه بوده است. در این میان باید سهم ویژه‌ای برای کمدی «فسیل» قائل شد که یک‌تنه سهم مؤثری در آشتی مردم با سینما داشته است.
روز سه‌شنبه سینمای ایران نزدیک به ۲۰۰هزار نفر مخاطب داشته که رکوردی دیگر برای روزهای نیم‌بهای سینمای ایران شناخته می‌شود. در ادامه رکوردزنی‌های سینمای ایران در ماه‌های اخیر، روز سه‌شنبه سینماهای کشور میزبان نزدیک به 200هزار نفر مخاطب بودند. براساس این آمار روز سه‌شنبه پرازدحام‌ترین روز پس از دوران کرونا به حساب می‌آید.

   بیش از ۵میلیارد تومان فروش در روز نیم بها
روز سه‌شنبه گیشه سینماها به فروشی دست یافت که یک رکورد محسوب می‌شود. فروش کلی سینماها در این روز به 5میلیارد و213میلیون تومان رسید. همچنان فیلم «فسیل»با فروش 3میلیارد و306میلیون تومان پرفروش‌ترین فیلم در روز گذشته بود. اما «سه کام حبس» به‌عنوان فیلم اجتماعی تازه سینمای ایران توانسته خود را در جایگاه دوم تثبیت کند و 425میلیون تومان فروش داشته باشد. از فیلم‌های قدیمی سینمای سال گذشته نیز همچنان ملاقات خصوصی فیلمی پرفروش است که 150میلیون ‌تومان فروش دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که هنوز فیلم‌های اجتماعی اگرچه فاصله زیادی با کمدی‌ها در فروش دارند، اما جایگاه تثبیت شده‌ای در سینما و گیشه ایران دارند. «آهنگ دو نفره» به‌عنوان فیلم جدید کمدی سینمای ما، 316میلیون تومان فروش کرده است. این فیلم با بازی احمد مهرانفر و فرزاد فرزین نتوانسته با فسیل به‌عنوان دیگر کمدی حال حاضر رقابت نزدیکی داشته باشد.«دسته دختران» اما تبلیغات گسترده‌ای نداشته و شاید به همین دلیل هنوز نتوانسته فروش خوبی را کسب کند و در پرکارترین روزهای سینمایی کشور، 143میلیون تومان فروش کرده است. فروش دیگر فیلم‌های سینمایی از این قرار است: جنگ جهانی سوم، 244میلیون تومان، عروس خیابان فرشته 210میلیون تومان، غریب 201میلیون تومان و بابا سیبیلو 64میلیون تومان.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید