• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190136
+
-

صمد وارد می‌شود؟

فدراسیون بسکتبال در حال انتخاب سرمربیان اروپایی برای تیم‌های ملی مردان و زنان است گفته می‌شود بچیروویچ با دستیاری صمد نیکخواه بهرامی سرمربی مردان می‌شود

صمد وارد می‌شود؟

 سرمربیان تیم‌های ملی بسکتبال از اروپا به ایران می‌آیند؟ فدراسیون بسکتبال در حال انتخاب 2سرمربی است؛ یکی برای تیم ملی مردان و یکی برای تیم ملی زنان. این انتخاب‌ها در حالی انجام می‌شود که سرمربیان قبلی هنوز تکلیفشان را نمی‌دانند.
سعید ارمغانی آخرین سرمربی تیم ملی مردان بود؛ کسی که همچنان خودش را سرمربی تیم می‌داند. ارمغانی بعد از اینکه جواد داوری به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد، سرمربیگری تیم ملی را به‌عهده گرفت. داوری دقایقی بعد از اینکه از مجمع انتخاباتی رأی اعتماد گرفت، با این جمله که می‌خواهد کادر فنی تیم ملی را تقویت کند، به مصطفی هاشمی که آن روزها سرمربی تیم ملی بود، اعلام کرد باید با تیم ملی خداحافظی کند. حالا هم جمله او را محسن‌ معزی‌فر، دبیرش تکرار کرده است. تیم ملی در راه انتخابی جام‌جهانی2023 به ارمغانی سپرده شد، هرچند تیم جهانی شد اما بازی‌هایی که به نمایش گذاشت و نتایجی که گرفت، راضی‌کننده نبود. همین بهانه‌ای بود تا انتقادات از ارمغانی آغاز شود و فدراسیون برای انتخاب جایگزین او مجاب. اما این بار هم داوری و فدراسیونش مستقیم به‌خود ارمغانی نگفته‌اند که عمر مربیگری‌اش در تیم ایران به پایان رسیده است. هیأت‌رئیسه فدراسیون روزهای گذشته جلسه‌ای در مورد عملکرد کادر فنی داشت و معزی‌فر درباره خروجی این جلسه می‌گوید: «در مورد کادر فنی و تقویت آن تصمیماتی گرفته شد.» ارمغانی از همه این اتفاقات بی‌خبر است یا شاید هم معنی جمله تقویت کادر فنی را متوجه نشده است. او به فارس گفته: «از جلسه‌ای که برگزار شد، اطلاعی ندارم. کسی هم با من تماسی نداشته است. در حال‌حاضر کار خودم را پیش‌ می‌برم و توجهی به شایعات ندارم.»

  شایعات چه می‌گویند؟
از مهر سال پیش که ممی بچیروویچ به بسکتبال ایران برگشت و این‌بار به‌جای سرمربی، با نام مدیر تیم ملی روی نیمکت نشست، یک شایعه کنار تیم هر روز تقویت شد. بچیروویچ از سال 2012 تا 2015 سرمربی تیم ایران بود و در بازگشت دوباره به ایران گفته شد که برنامه اصلی او جانشینی ارمغانی است. هرچند این شایعه بارها تکذیب شد اما حالا او یکی از گزینه‌های اصلی فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی است. معزی‌فر به همشهری می‌گوید: «فدراسیون چند گزینه اروپایی دارد و بچیروویچ هم یکی از این گزینه‌هاست اما هنوز هیچ گزینه‌ای قطعی نشده است. 10روز دیگر همه‌‌چیز مشخص می‌شود.» بچیروویچ 2حامی بزرگ در ایران دارد؛ حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی. حتی شایعه شده که او با خواست حدادی به ایران بازگشته است. شایعات نه‌تنها بچیروویچ را به‌عنوان سرمربی معرفی می‌کنند که دستیاران او را هم انتخاب‌شده می‌دانند. صفا کمالیان و صمد گزینه‌های اصلی برای دستیاری سرمربی بعدی هستند؛ 2 گزینه‌ای که تجربه چندانی در مربیگری ندارند. کمالیان با اینکه سابقه مربیگری در تیم ملی را دارد و از دانش بالایی در بسکتبال برخوردار است اما بیشتر به‌عنوان مدرس شناخته می‌شود. صمد هم بعد از خداحافظی از تیم ملی مربیگری نکرده است. با اینکه بعضی‌ها با اطمینان از این انتخاب‌ها حرف می‌زنند اما معزی‌فر تأکید می‌کند که فدراسیون هنوز انتخاب نهایی را انجام نداده است و گزینه‌هایی بهتر از بچیروویچ هم دارد.

  سرمربی زنان چه شد؟
برخلاف تیم مردان، نام سرمربی جدید تیم ملی زنان مشخص است. در این چند ساله مربیان متعددی سرمربیگری تیم ملی را به‌عهده داشته‌اند که آخرین نفر ندا عسگرنیا بود. او هم بدون هیچ مقدماتی یکباره جای خود را در خبرها به النی کاپوچیانی یونانی داد. قرار بود این مربی بین 13 تا 20 اردیبهشت‌ وارد تهران شود تا کار را نهایی کند اما آخرین خبر در مورد این مربی خیلی خوشایند زنان ایران نبود. کاپوچیانی سرمربی پاناتینایکوس است و 2روز پیش سایت این باشگاه از تمدید 2ساله قرارداد با این مربی خبر داد. در این شرایط به‌نظر می‌رسد حضور او در ایران منتفی باشد اما معزی‌فر به همشهری می‌گوید: «نه اصلا اینطور نیست. قضیه او با باشگاه طور دیگری است. از خانم ملک بپرسید توضیحات کامل را می‌دهند.» فتانه ملک، نایب‌رئیس فدراسیون در امور زنان دیروز پاسخگوی تماس‌های تلفنی نبود و فعلا مشخص نیست کاپوچیانی همچنان حاضر است سرمربیگری تیم ایران را قبول کند یا ترجیح می‌دهد در تیم باشگاهی‌اش بماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید