• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190134
+
-

منهای فوتبال

جدیدی: پرسیدنش جایز نیست!
دوره 4ساله ریاست علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی تیرماه به پایان می‌رسد و وزارت ورزش و جوانان ثبت‌نام برای انتخابات را آغاز کرده است. دبیر به‌عنوان نخستین نفر در ساعات اولیه، مراحل ثبت‌نام را پشت سر گذاشت تا به نوعی به رقبای احتمالی‌اش اعلام کند قصد ترک فدراسیون کشتی را ندارد. عباس جدیدی نایب‌قهرمان المپیک آتلانتا و قهرمان مسابقات جهانی در سال1998همیشه پای ثابت انتخابات فدراسیون کشتی بوده ولی تنها یک‌بار توانست به مجمع انتخاباتی وارد شود که بعد از نطق در مجمع از انتخابات انصراف داد تا رسول خادم بدون رقیب رئیس فدراسیون شود. جدیدی در پاسخ به اینکه آیا این بار هم قصد ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون کشتی را دارد، گفته: «پرسیدنش جایز نیست! ما فعلا یک گوشه زندگی‌مان را می‌کنیم. 4سال چقدر زود گذشت.» جدیدی، امیررضا خادم و علیرضا حیدری دوره قبل برای حضور در انتخابات اقدام کردند که در ادامه یا صلاحیت‌شان احراز نشد یا خودشان انصراف دادند تا از بین مثلث دبیر، بنی‌تمیم و نصیرزاده، قهرمان المپیک سیدنی ریاست فدراسیون را برای 4سال در دست بگیرد. اتفاقی که به‌نظر در انتخابات پیش‌رو تکرار خواهد شد.
 
2طلا و 2نقره ایران در قایقرانی
مسابقات قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی زیر 23سال و جوانان و پاراکانو آسیا از صبح روز گذشته در سمرقند ازبکستان آغاز شد. ملی‌پوشان ایران در 2 رقابت مقدماتی و یک فینال به مصاف حریفان رفتند که صاحب 2مدال طلا و 2نقره شدند. الناز شفیعیان و تانیا کارگرپور در کایاک دونفره و شهلا بهروزی‌راد در پاراکانو طلایی‌های ایران بودند و ترنم اکبرزاده و مائده شورگشتی به مدال نقره رسیدند.

رونمایی از کتاب عموحیدر
مراسم رونمایی از کتاب زندگینامه «سیدعلی‌اکبر حیدری» کشتی‌گیر 52کیلوگرم سال‌های دور کشورمان روز گذشته در فدراسیون کشتی برگزار شد. حیدری یکی از پیشکسوتان خوشنام و از همدوره‌های غلامرضا تختی است و خاطرات زیادی هم با جهان‌پهلوان دارد. کسب مدال برنز المپیک توکیو در سال1964، مدال نقره بازی‌های آسیایی بانکوک 1966، رتبه چهارمی در مسابقات جهانی 1965منچستر، مدال طلای 1964و 1967جام تفلیس و مدال طلای 1969جام دانکلوف بلغارستان از افتخارات علی‌اکبر حیدری به شمار می‌رود. زندگینامه این قهرمان با همکاری مسئولان فرهنگی فدراسیون با نام «عموحیدر» در فدراسیون کشتی رونمایی شد تا این کتاب از این پس در اختیار عموم و اهالی کشتی قرار بگیرد. در مراسم رونمایی کتاب عموحیدر، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون، محمدرضا طالقانی رئیس هیأت‌رئیسه فدراسیون کشتی، عباس شیرخدا و سیدعلی‌اکبر حیدری به همراه خانواده و جمعی از پیشکسوتان کشتی کشور حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید