• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190048
+
-

دستورکار مشترک دولت و مجلس برای مهار تورم

رئیس مجلس در نامه ای به رئیس‌جمهور خواستار تدوین لایحه دوفوریتی تشکیل «وزارت بازرگانی داخلی و تنظیم بازار» شد

روزنه
دستورکار مشترک دولت و مجلس برای مهار تورم

سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهور به‌منظور تدوین لایحه دوفوریتی تشکیل «وزارت بازرگانی داخلی و تنظیم بازار» خبرداد؛ نامه‌ای که از تحولات جدید میان دولت و مجلس باهدف تشکیل وزارتخانه‌ای برای تنظیم بازار حکایت دارد.نامه محمد باقر قالیباف به سید ابراهیم رئیسی در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد راهبردهای کلان ترسیمی ازسوی رهبرمعظم‌انقلاب مبنی بر «مهار تورم» در سال‌جاری از یک‌سو و تلاطم‌های گاه و بی‌گاه قیمت‌ها در بازار ازسوی دیگر، دولت و مجلس را برای تدوین راهکارهای مؤثرتر باهدف تنظیم بازار به تفاهم رسانده است.

«سازمان» یا «وزارتخانه»
تشکیل وزارت بازرگانی یکی از راهکارهای مورد توافق میان مجلس و دولت به‌منظور اجرایی کردن راهبردهای مدنظر در حوزه مهار تورم است که از اصلی‌ترین محورهای نشست مشترک فروردین‌ماه 2قوه نیز بود. درآن نشست رئیس‌جمهور بر لزوم کنترل و تنظیم بازار تأکید و موافقت دولت با تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس اعلام کرد. رئیسی به این نکته هم اشاره کرد که برخی نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی با این موضوع مخالفت کرده و خواستار تشکیل سازمان بازرگانی شده‌اند. برهمین اساس هم بود که دولت با اصلاح نظر خود، لایحه جدیدی به مجلس فرستاد.

نظر موافق مجلس برای تشکیل «وزارتخانه»
دیروز سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد نمایندگان به دو فوریت لایحه تشکیل سازمان بازرگانی رأی نداده‌اند و با توجه به موافقت رئیس‌جمهور با تشکیل وزارتخانه، به‌نظر می‌رسد اکثریت نمایندگان با تشکیل وزارت بازرگانی داخلی موافق هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید