• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189984
+
-

کتاب «ما شیعیان» حاصل ۶‌ماه تلاش کانون فرهنگی مسجد جعفری

بچه‌های مسجد
کتاب «ما شیعیان» حاصل ۶‌ماه تلاش کانون فرهنگی مسجد جعفری

مریم باقرپور؛ روزنامه‌نگار

مسجد جعفری کوی نصر، یکی از مساجد فعال و تأثیرگذار پایتخت است که سال‌ها ‌ سیدابراهیم ‌رئیسی، رئیس‌جمهوری کشور، امام‌جماعت آن بود. این مسجد در زمینه‌های مختلف فعال است و بسیاری از شهروندان و نمازگزاران با حضور در کانون فرهنگی، فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند که آخرین‌آن انتشار کتاب بوده است.
مسجد جعفری با اهدای زمینی توسط یکی از اهالی گیشا با همکاری ساکنان محله ساخته شد و این روزها نه‌تنها ساکنان قدیمی بلکه جوانان و نوجوانان در آن فعال هستند تا چراغ این خانه همچنان روشن باشد تا بتوانند خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه دهند. راه‌اندازی کانون فرهنگی امام‌هادی(ع) هم در همین راستا بوده است. در این کانون از کودک و نوجوان تا طلبه و استاد بازنشسته دانشگاه عضو هستند و هریک برای پیشبرد اهداف‌شان تلاش می‌کنند.
برپایی کلاس‌های آموزشی، تحقیق و پژوهش، معرفت‌شناسی و تهیه روزنامه دیواری برای مسجد،گوشه‌ای از فعالیت‌های اعضای این‌کانون فرهنگی ‌ است و به تازگی این اعضا کتابی با عنوان «ما شیعیان» را منتشر کرده‌اند. در این کتاب مذهب تشیع به زبانی روان معرفی شده و بچه‌های مسجد برای تهیه آن ۶‌ماه وقت گذاشته‌اند. داوود کمیجانی، مدیر فرهنگی کانون که با داشتن ۶۰سال سن، همچنان همپای جوانان است و در تهیه این کتاب همکاری داشته می‌گوید: «برای تهیه این کتاب هر کسی مسئولیتی را به‌عهده گرفت. درحالی‌که برخی استاد دانشگاه بودند و برخی دیگر دانشجو یا طلبه و... اما در نهایت حجم زیادی از اطلاعات جمع‌آوری و پس از آن داده‌ها دسته‌بندی شد و در نهایت توانستیم کتاب را منتشر کنیم.»
 این کتاب سرفصل‌هایی مانند حکایت ما شیعیان، خاستگاه شیعه، پیامبر و علی(ع)، نهضت تشیع، فرصتی برای احیا و... دارد و علاوه بر فروش در کتابفروشی‌ها تاکنون در اختیار گروه‌های مختلف مردمی و مساجد قرار گرفته است تا بازخوردش جمع‌آوری شود. کمیجانی می‌گوید: «در کانون تحصیلکرده‌های خارج از کشور و حتی افراد مسلط به زبان انگلیسی داریم و پیگیر هستیم تا پس از جمع‌آوری بازخوردهای کتاب، آن را با همکاری اعضای کانون به زبان انگلیسی هم منتشر کنیم.»‌

این خبر را به اشتراک بگذارید