• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 4 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189844
+
-

زوال محسوس رژیم صهیونیستی

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مردم، کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی، بر کاهش مشهود قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی تأکید کردند

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبرمعظم انقلاب پیش‌از ظهر شنبه، در دیدار جمعی از مردم، مسئولان و کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی، اتحاد را نیاز مبرم و ضروری امت اسلامی خواندند و با اشاره به زوال محسوس رژیم صهیونیستی و کاهش مشهود قدرت بازدارندگی آن گفتند: این پیشرفت مهم به برکت ایستادگی و مقاومت ملت و جوانان فلسطینی رخ داده و راهبرد امروز جهان اسلام باید بر کمک و تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین متمرکز  باشد.گزیده‌ای از بیانات معظم له را در ادامه می‌ ‌خوانید:

فرصتی برای مسئولان کشورهای اسلامی
ماه رمضان زمینه‌ساز نزدیکی دل‌های مسلمانان به یکدیگر است. مسئولان کشورهای اسلامی باید از این فرصت برای ایجاد اتحاد امت اسلامی و کاهش و رفع اختلاف‌ها استفاده کنند.

راهکار برون‌رفت از مشکلات کنونی دنیای اسلام
جنگ، اختلاف و درگیری، وابستگی، فقر و نبود پیشرفت علمی از مشکلات کنونی دنیای اسلام است. اگر به فرمان قرآنی «وحدت حول ریسمان الهی» عمل شود، جهان اسلام با حدود 2میلیارد جمعیت و برخورداری از مهم‌ترین و حساس‌ترین نقاط جغرافیایی جهان، می‌تواند در مسیر حل مشکلات قدم
 بردارد.

فلسطین، از اساسی‌ترین مسائل امروز دنیای اسلام
یکی از اساسی‌ترین مسائل امروز دنیای اسلام، مسئله‌ فلسطین است. اگر نگوییم در رأس مسائل، لااقل یکی از مسائلی که در رأس مشکلات دنیای اسلام قرار دارد. البته امروز شاهد افول تدریجی رژیم غاصب هستیم؛ این را در دنیا همه دارند می‌بینند. رژیم غاصب در حال افول تدریجی است؛ سرعتش هم روزبه‌روز بیشتر می‌شود. چند سال است این افول شروع شده اما اخیرا سرعتش بیشتر شده؛ این فرصت خیلی بزرگی است.

روز قدس دیگر مخصوص دنیای اسلام نیست
مسئله فلسطین نه صرفا اسلامی، بلکه انسانی است. امسال که بخشی از جنایات رژیم غاصب فلسطین و برخی فجایعی که ایجاد کرده بودند، برای دنیا آشکار شد، دیدید اجتماعات مردم و تظاهرات مردم در روز قدس، دیگر مخصوص دنیای اسلام نبود؛ یعنی در غیردنیای اسلام هم، حتی در اروپا، حتی در خود آمریکا، خیلی‌ها تظاهرات و از فلسطینی‌ها حمایت کردند.

مقاومت پربرکت درونی مردم فلسطین
عامل اصلی وضع فلاکت‌بار رژیم غاصب، مقاومت پربرکت درونی مردم فلسطین و خطرپذیری و جان‌برکفی جوانان آن است. اوضاع امروز سرزمین‌های اشغالی اثبات می‌کند هر قدر مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین در مناطق مختلف بیشتر شود، رژیم جعلی ضعیف‌تر خواهد شد.

پایان رژیم غاصب نزدیک است
قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی رو به پایان است. چند دهه قبل، بن‌گورین، از مؤسسان رِژیم جعلی، گفته بود هر وقت قدرت بازدارندگی ما پایان یابد، ما مضمحل می‌شویم و اکنون دنیا شاهد این واقعیت است و اگر اتفاقی رخ ندهد، پایان رژیم غاصب نزدیک است، که این هم از برکات فداکاری جوانان فداکار فلسطینی در کرانه باختری و دیگر مناطق اشغالی است.

تمرکز بر کمک به نیروهای داخل فلسطین
با توجه به واقعیات موجود، کمک به نیروهای داخل فلسطین، راهبرد ضروری امروز جهان اسلام است. جبهه مقاومت به موازات تلاش‌های ارزشمند خود و همه کشورهای اسلامی باید بر تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین متمرکز شود. دلیل اساسی اسلام‌ستیزی دشمنان، گرایش به اسلام و عامل اصلی قدرت‌گرفتن مبارزه گروه‌های فلسطینی است. در دوره‌هایی که گرایش‌های اسلامی مطرح نبود، این پیشرفت‌ها وجود نداشت. اسلام‌ستیزی دشمنان، نتیجه درک قدرت اسلام در تقویت ملت فلسطین و دیگر ملت‌هاست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید