• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 4 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189815
+
-

نکته بازی/ یک انتقاد درست

دربی تهران با تمام هیاهوی آن برگزار شد و به پایان رسید، اما خیلی از انتقادها در مورد کم و کیف و شرایط برگزاری این بازی پابرجا ماند. بخشی از این نقدها در نشست خبری پیش از بازی بر زبان یحیی گل‌محمدی جاری شد. سرمربی پرسپولیس گفت: «این دربی می‌توانست بالای 100هزارنفر تماشاگر داشته باشد اما به‌خاطر امکانات قدیمی و فرسوده به این مشکل خوردیم. ساعت دربی را ببینید؛ یک ساعت از بازی نصف زمین آفتاب و نصف دیگر سایه است. حیف است این همه بی‌سلیقگی. این نشان می‌دهد متأسفانه اولویت فوتبال نیست. فقط هدف‌شان این است که یک بازی بدون دردسر برگزار کنند و تمام شود برود.» نوع استفاده از ظرفیت دربی طوری است که شما محتویات یک گنج باارزش را پخش و پلا کنید کف خیابان.

تزریق ظرف 3روز؟
امیر قلعه‌نویی همچنان به طرح جملات عجیب و غریب مشغول است. سرمربی تیم ملی که بعد از مسابقات هفته گذشته لیگ برتر، پرگل شدن این بازی‌ها را به انتخاب‌های خودش در تیم ملی ربط داده بود، این‌بار ادعایی بسیار عجیب‌تر مطرح کرد و در مورد اردوی فروردین‌ماه تیم ملی گفت: «ظرف 3روز توانستیم فوتبال مدرن ایرانی را به بازیکنان تزریق کنیم.» این گزاره آنقدر عجیب و غریب است که ساعت‌ها جای بحث دارد. حالا اینکه فوتبال مدرن ایرانی چیست، خودش یک مثنوی هفتادمن کاغذ است که احتمالا کاپلو و مورینیو و هیدینگ هم از آن سر درنمی‌آورند. با این حال حتی اگر باور کنیم فوتبال مدرن ایرانی وجود خارجی دارد، سؤال پیش می‌آید که چگونه این گنجینه گرانبها را فقط ظرف 3روز می‌شود به بازیکنان تزریق کرد؟

نمی‌شد زودتر زحمت بکشید؟
 سرانجام بدهی باشگاه استقلال به آندره‌آ استراماچونی پرداخت شد تا اگرچه همچنان احتمال حذف آبی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد، اما دست‌کم از مجازات‌های بعدی و مخصوصا کسر امتیاز جلوگیری شود. با وجود این، شیوه اطلاع‌رسانی باشگاه استقلال در این زمینه واقعا عالی بود؛ جایی که رسانه رسمی آبی‌ها خبرش را با عبارت «تلاش‌ها و پیگیری‌های حجت کریمی سرپرست باشگاه» آغاز کرده بود. حالا کاری نداریم به اینکه گفته می‌شود استقلالی‌ها برای گرفتن این وام، سند ورزشگاه مرغوبکار را گرو گذاشته‌اند که خب اینطوری تهیه پول هیچ کار سختی نبود. پرسش اینجاست که اگر جناب حجت کریمی توانایی ویژه‌ای برای حل مشکلات استقلال داشت، چرا در زمان عضویت در هیأت‌مدیره آن را به‌کار نگرفت؟ حتما باید بر مسند مدیریت تکیه می‌زدید استاد؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید