• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 27 اسفند 1401
کد مطلب : 188099
+
-

قالیباف: با بوروکراسی تحولی اتفاق نمی‌افتد

رئیس مجلس در سفر روز جمعه خود به استان کرمان و در جلسه شورای اداری شهرستان‌های زرند و کوهبنان با بیان اینکه تلاش کردیم عمده تصمیمات مجلس در 3سال گذشته در حوزه اقتصاد باشد، گفت: در مجلس یازدهم تلاش کردیم هرقدر می‌توانیم با نگاه تمرکززدایی و تسهیلگری برای مردم فرصت حضور فراهم کنیم. به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف تأکید کرد: تردید نکنید مشکلات اقتصادی با حضور مردم در عرصه خلق ثروت برای کشور، معرفت و دانش فتح می‌شود و با نظام بوروکراسی و اداری هرگز چنین تحولی اتفاق نمی‌افتد.
قالیباف با بیان اینکه در حوزه مولدسازی از سال 1382تا 1401، 12قانون تصویب کردیم که از طریق آنها مولدسازی انجام شود، اما قانون اجرا نمی‌شود، گفت: مولدسازی، خصوصی‌سازی‌ نیست، اصل 44نیست و ارتباطی به اموال غیرمنقول، سهام و... ندارد، بلکه فقط متمرکز بر اموال منقول و مازاد بخش‌های دولتی است که هیچ استفاده‌ای از آنها نشده و هزینه جاری نیز به ما تحمیل می‌کند.
او در ادامه با یادآوری این مطلب که اگر همین یک مورد اجرا شده و فرمانداران، استانداران، وزارتخانه‌ها و مجموعه شوراهای اداری پای کار باشند، بخش قابل‌توجهی از مشکلات به‌دست مردم، با کمترین هزینه و با سریع‌ترین حالت ممکن رفع می‌شوند، گفت: این اتفاق در حوزه عمرانی، فنی و کشاورزی امکان‌پذیر است؛ البته در حوزه مولدسازی تصمیم روشنی گرفته شده که در حوزه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت، امکانات راکد آنها صرفا در همان وزارتخانه استفاده شود که نیازمند یک تحول در این حوزه هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید