• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 20 اسفند 1401
کد مطلب : 187512
+
-

جریمه‌ها از سال 1348بخشیده شدند

روی برگه‌های عوارض کسب و پیشه، بهای خدمات پسماند و عوارض نوسازی که امسال به شهروندان داده شده، نوشته شده است: «استثنایی‌ترین بخشودگی جرایم تاریخ بلدیه از سال 1348تاکنون» و در کنار آن «درصورت عدم‌پرداخت، جریمه 24درصدی سالانه» هم دیده می‌شود. در مجموع اگر شهروندی قبوض پسماند و نوسازی خود را به‌موقع پرداخت کند، مقرر شده تمام جریمه‌ها از سال ۱۳۴۸ تا‌کنون بخشوده شود. برای استفاده از بیشترین تخفیف عوارض سالانه در تاریخ شهرداری تهران 10 روز دیگر فرصت باقی مانده و شهرداری برای دریافت نزدیک به ۹هزار میلیارد تومان از محل عوارض نوسازی و پسماند هدف‌گذاری کرده است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران دراین‌باره می‌گوید: امسال با حمایت شورای شهر تهران فیش‌هایی که اکنون بین شهروندان توزیع شده، صددرصد بخشودگی جرایم ۵۰ سال اخیر را دارد که در تاریخ بلدیه بی‌نظیر است. البته اگر پرداخت این عوارض به سال آینده منتقل شود، این بخشودگی مشمول جرائم سال آینده نمی‌شود.
لطف‌الله فروزنده تأکید کرد: در واقع در کنار بخشودگی جرایم سنوات گذشته، ۱۰ درصد تخفیف خوش‌حسابی نیز لحاظ شده و همچنین شهروندان بعد از پرداخت عوارض کد پرداخت را به شماره‌ای که در قبض عنوان شده، پیامک می‌کنند و در جوایز خودرو و پول نقد نیز می‌توانند شرکت کنند.
فروزنده در ادامه گفت: خصوصیتی که این قبض دارد خیلی شفاف و روشن، بدهی بابت نوسازی و پسماند را اعلام کرده است. ما در همین قبض گفته‌ایم در سال ۱۴۰۱ چه اقداماتی کرده‌ایم و در سال آینده قرار است چه اقداماتی انجام دهیم.
معاون مالی و اقتصاد شهری افزود: عوارض شهری، جریمه نیست بلکه هزینه‌های ارائه خدمات شهرداری در حوزه‌های نوسازی، پسماند و کسب و پیشه است که شهروندان می‌پردازند. این منابع مالی بعد از پرداخت از سوی شهروندان در خزانه واحد شهرداری قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: یکی از کار‌هایی که در این دوره مدیریت شهری انجام شد، راه‌اندازی خزانه واحد شهری بود. در واقع خزانه واحد شهری براساس سند بودجه است و تمام منابع درآمدی در حوزه‌هایی مانند تامین هزینه‌های حفظ و نگهداری، اجرای طرح‌های عمرانی، توسعه حمل‌ونقل به‌ویژه مترو و یا ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح هزینه می‌شود. بخش دیگری نیز در جهت انجام سرمایه‌گذاری‌های جدیدی برای توسعه شهر به‌کار می‌رود. در مجموع باید به این مسئله اشاره کنم که تمام این موارد مشخص بوده و ردیف بودجه دارد. از همه مهم‌تر اینکه هر بخشی دارای ذی‌حساب است و هر‌ ماه گزارش بودجه در حوزه مصارف و منابع تقدیم شورای شهر می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید