• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 اسفند 1401
کد مطلب : 186184
+
-

محک معنویات با معیارهای مادی

عملکرد 42هزار گروه جهادی فعال در کشور در دایره اعداد و ارقام نمی‌گنجد

برای سنجش عملکرد گروه‌های جهادی که اعضای آنها به فرمان دل و وجدان و برای تحقق آرمان‌هایشان مدتی از همه امور مادی زندگی شخصی خود دست می‌شویند و پی کاری می‌روند که در آن مزد و حساب و کتابی ریالی وجود ندارد، استفاده از اعداد و ارقام چندان پسندیده نیست، ممکن و به قاعده هم نیست، اما نگاهی به اعداد و ارقام موجود در این زمینه به خوبی عیان می‌کند که طیف‌های مختلف ایرانیان و به‌ویژه جوانان برای پیشرفت و آبادانی کشورشان هر روز بیشتر از گذشته از خود و داشته‌های مادی‌شان می‌گذرند و به فعالیت‌های مردمی و جهادی  روی می‌آورند.

42هزار
گروه جهادی در کشور فعال است که به‌گفته رئیس سازمان جهاد سازندگی بخش قابل توجهی از اعضای آنها را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند.

1400
گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در کشور فعالیت می‌کنند. این گروه‌ها در ۱۸عرصه مانند عرصه سیاست و بصیرت، اقتصاد مقاومتی و خدمت‌رسانی، عفاف و حجاب، مدیریت و شبکه‌سازی، گردشگری تعالی‌بخش، آموزش علم و فناوری، طب سنتی، روانشناسی و مشاوره، محیط‌زیست، سلامت و بهداشت، هیئت‌ها و فعالیت‌های قرآنی و... در حال فعالیت هستند.

300
گروه جهادی به فعالیت‌های محیط‌زیستی می‌پردازند. یکی از فعالیت‌های این گروه‌ها مشارکت در پویش ملی درخت یاری است. گروه‌های جهادی دوستدار محیط‌زیست در فصل غرس درخت به خانواده‌ها نهال اهدا می‌کنند.

۱۶۰
گروه جهادی که از جوانان دهه‌هشتادی استان مازندران تشکیل شده، مشتی نمونه خروار است که استقبال دهه‌هشتادی‌ها از برنامه‌های جهادی را نشان می‌دهد. فرمانده سپاه کربلا فعالیت این حجم ازجوانان جهادی در متراکم‌ترین و پرجمعیت‌ترین منطقه ایران را نشان‌دهنده مشارکت گسترده جوانان در برنامه‌های جهادی عنوان می‌کند.

147 هزار
پروژه جهادی حاصل فعالیت بسیج سازندگی از زمان تأسیس در سال۷۹ تا سال۹۷ بوده که با نیروی مردمی در دورافتاده‌ترین مناطق و در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی به سرانجام رسانده است. این نهاد که عمده‌ترین متولی ساماندهی فعالیت‌های جهادی شمرده می‌شود، برای سال۹۸ نیز ۴۰هزار پروژه در دستور کار داشت که شیوع ویروس منحوسی به نام کرونا تمام معادلات و برنامه‌ها را تغییر داد و نه‌تنها برنامه‌های گروه‌های مردمی جهاد سازندگی با هدف مهار ویروس کرونا تغییر جهت داد، بلکه تعداد جهادگران داوطلب هم چندین برابر شد و می‌توان گفت تعداد زیادی از مردم به جهادگر عرصه کرونا تبدیل شدند.

84/3 درصد
رضایت مردمی از عملکرد اردوهای پزشکی حاصل یافته‌های پژوهشی علمی است که سال گذشته توسط چند پژوهشگر حوزه بهداشت و درمان انجام شده است. سنجش نگرش مردم مناطق کم برخوردار در مورد عملکرد گروه‌های جهادی پزشکی هدف این پژوهش بوده است.

40 هزار
هسته - گروه در عرصه روستایی و محرومیت زدایی در سامانه اطلس بسیج سازندگی ثبت شده که عمده فعالیت‌های آنها در جهت تحقق پیشرفت روستایی، احیا و محرومیت زدایی روستاها تعریف شده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید