• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 6 خرداد 1397
کد مطلب : 17824
+
-

میدان مشق‌ نظامی کره، ساحل توریستی می‌شود

رهبر کره‌شمالی دستور ساخت یک منطقه توریستی را با استانداردهای جهانی در منطقه ونسان-کالما صادر کرده است. این منطقه، پیش‌تر محل مانور بزرگ ارتش کره‌شمالی بوده است

گزارش
میدان مشق‌ نظامی کره، ساحل توریستی می‌شود

کیم جونگ اون، ‌رهبر جوان کره‌شمالی، با صدور دستور بهسازی و توسعه منطقه گردشگری معروف در شرق کشورش، یک‌بار دیگر ثابت کرد که بیشتر از پدر و پدربزرگش، آماده تغییر در داخل و تعامل با خارج است.

کیم جونگ اون، یک روز بعد از دریافت نامه ترامپ درباره لغو نشست دوطرفه 22خرداد در سنگاپور، به شهر بندری شرقی ونسان سفر و از طرح‌های در حال ساخت در منطقه توریستی ونسان-کالما دیدن کرد. این منطقه، نه‌تنها به‌خاطر ساحل‌های زیبایی که رو به دریای ژاپن دارد، ‌که به‌خاطر مانورهای نظامی برگزار شده در آن، به‌خصوص مانور معروف هشتاد و پنجمین سال تاسیس ارتش خلق کره، شهرتی جهانی دارد. در این مانور که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین مانور ارتش کره یاد می‌شود، تصویر معروفی از آتش گشودن همزمان بیش 300توپخانه به دنیا مخابره شد.  به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، رهبر این کشور در بازدید از طرح‌های در حال ساخت در این منطقه، ‌از تبدیل آن به طرح گردشگری با استانداردهای جهانی خبر داد و گفت: «قصد حزب کارگران کره بر این است که منطقه توریستی ساحلی ونسان-کالما به‌صورت فوق‌العاده‌ای به‌عنوان یک شهر ساحلی به سبک کره‌ای ساخته شود تا به مردم کمک کنیم که از عالی‌ترین تمدن در عالی‌ترین سطح آن لذت ببرند.»

توجه به معیشت و رفاه مردم در داخل کره، پس از آن مطرح شد که کیم جونگ اون در سخنرانی معروف خود به مناسبت سال نو در ژانویه، از ضرورت توجه به شرایط داخلی مردم صحبت کرد. در ادامه این رویکرد نسبتا جدید، ‌ماه گذشته حزب کارگران کره در یک جلسه درون حزبی اعلام کرد که کره‌شمالی برای بهبود وضع معیشت مردم، روی اقتصاد متمرکز خواهد شد. توجه به منطقه گردشگری ونسان-کالما، یکی دیگر از نشانه‌های تغییر در کره‌شمالی است. در همان سخنرانی معروف ژانویه، کیم جونگ اون در بخش جذاب‌تری از صحبت‌هایش از تعامل با جامعه جهانی هم صحبت کرد.

با توجه به اتفاق‌هایی که در هفته‌های اخیر افتاده است، می‌توان گفت رهبر کره‌شمالی درباره تعامل با جامعه جهانی و تغییر شرایط داخلی صرفا شعار نداده و مقداری هم عملگرا بوده است. بعد از لغو یکجانبه نشست سنگاپور توسط ترامپ، کره‌ای‌ها نه‌تنها رویکرد خصمانه‌ای نگرفتند که ابراز امیدواری کردند در نخستین فرصت ممکن ملاقات بین کیم جونگ اون و ترامپ برگزار شود. شاید همین رویکرد باعث شد تا ترامپ در توییتی، نامه‌ای را که خودش عجولانه نوشته نادیده بگیرد و از احتمال برگزاری نشست سنگاپور در موعد مقرر صحبت کند. برخلاف این تردیدها و دودلی‌های ترامپ، کیم جونگ اون در فرستادن سیگنال‌های مثبت به جامعه جهانی ثابت‌قدم بوده است. بعد از آزادی 3 گروگان آمریکایی و نابودی داوطلبانه سایت آزمایش هسته‌ای، توسعه طرح‌های گردشگری در منطقه مورد علاقه ارتش برای مانورهای بزرگ و پر سر و صدا، یکی از واضح‌ترین پیام‌هایی است که کره‌شمالی به جامعه جهانی فرستاده است.

ملاقات دوباره رهبران کره در منطقه حائل نظامی



بعد از ظهر دیروز، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که مون جائه این، دوباره با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در منطقه حائل نظامی ملاقات کرده است. بر اساس بیانیه کاخ آبی، دو طرف در این ملاقات غیرمنتظره و غافلگیرکننده، بر سر موضوعات مختلف از جمله برگزاری نشست رهبران کره شمالی و آمریکا در آینده گفت و گو کردند. این دومین بار در هفته‌های اخیر است که رهبران دو کره با هم ملاقات می‌کنند. مون جائه این که نقش میانجی بین کره شمالی و آمریکا را بازی می‌کند،‌ امید زیادی به برقراری روابط بین کره شمالی و آمریکا دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید