• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 مهر 1401
کد مطلب : 173921
+
-

پشت‌خط‌زن/ آش داوری و گوشت شتر !

آش داوری در والیبال آنقدر شور شده که حتی هواداران سینه‌چاک فدراسیون هم دست به نقد شده‌اند و از کیفیت داوری‌ها ایراد گرفته‌اند اما چه فایده که رئیس کمیته داوری که فقط در مسابقات برون‌مرزی والیبال نشسته و ایستاده داوری می‌کند، هنوز به این اعتراضات واکنشی نشان نداده است. داوری که سوت اشتباه می‌زند و داد تیم بازنده و ناظر فدراسیون را درمی‌آورد، بلافاصله روی سکوی داوری مسابقات دیگری می‌ایستد تا مشخص شود برخی‌ها مصونیت دارند. آنها به جای مجازات شدن، به قول دوستان خود فدراسیون یا کباب گوشت شتر میل می‌فرمایند یا به سفر توریستی می‌روند. هوای داوری ما کمی تا قسمتی پس است!

راه پیشرفت زنان
رئیس فدراسیون وعده‌ برنامه‌های پروپیمان را برای والیبال زنان داده است؛ حضور در چلنج کاپ. حضور در این رقابت‌ها می‌تواند مقدمه‌ برای بهتر شدن تیم ملی و حضور در عرصه‌های جهانی باشد. قرار است کمپدلی مربی ایتالیایی هم فعلا در ایران بماند، چون که چند ماهی از قراردادش مانده است. او را ولاسکو معرفی کرد اما نتوانست برای تیم ملی معجزه‌ای داشته باشد. برای بهتر شدن وضعیت زنان قرار است 2‌تیم زیر 14 و 16سال تشکیل شود. در این رهگذر آموزش سیستماتیک به تنهایی راهگشا نیست و برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی هم اهمیت بسزایی دارند. می‌شود با حمایت اسپانسرها و با حضور تیم‌های باشگاهی یا جوانان روسیه، ترکیه، قزاقستان و آذربایجان پیشرفت والیبال زنان را تضمین کرد.

سرنوشت سرباز چه می‌شود؟
امین اسماعیل‌نژاد که در لیگ ملت‌ها سورپرایز والیبال تیم ملی ایران بود، در مسابقات قهرمانی جهان از عرش به فرش رسید و هنوز فدراسیون و کادر فنی تیم ملی درباره دلایل نزول این بازیکن اظهارنظری نکرده‌اند. آخرین خواسته اسماعیل‌نژاد از فدراسیون نه پیوستن به تیم‌های ایتالیایی و ترک، بلکه دوری از پادگان و بازی در تیم پیکان است که شدنی به‌نظر نمی‌رسد. جالب این است که اگر امین بخواهد در تیم پاس گرگان  چند ماه آخر سربازی‌اش را بگذراند، برای بازی کردن هم رقیب جدی دارد. سعید رنجبر در قطر پاسور تیم سربازان گرگانی کولاک می‌کند و اسماعیل‌نژاد که در این مدت افت کرده، می‌تواند با رنجبر رقابت کند؟


 

این خبر را به اشتراک بگذارید