• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 مهر 1401
کد مطلب : 173916
+
-

سفر پردردسر اما پرامید

کشتی‌گیران فرنگی‌کار ایران بالاخره ویزای اسپانیا گرفتند و عازم مسابقات امیدهای جهان شدند تا یکی از مدعیان جدی این مسابقات باشند

سفر پردردسر اما پرامید

کشتی‌گیران فرنگی‌کار ایران در حالی بامداد جمعه راهی اسپانیا محل برگزاری مسابقات امیدهای جهان شدند که ویزای آنها ظهر پنجشنبه و تنها چند ساعت مانده به پرواز صادر شد و در اختیارشان قرار گرفت. سفارت اسپانیا در هفته‌های اخیر بارها به دلایل مختلف از صدور روادید برای کشتی‌‌گیران ایرانی خودداری کرد و تا به امروز هم تنها ویزای فرنگی‌کاران را صادر کرده و روادیدی برای کشتی‌گیران آزادکار صادر نشده است. سفارت اسپانیا ابتدا از گرفتن مدارک ورزشکاران خودداری می‌کرد و سپس عدم‌صدور روادید را به مشکلات اینترنت ربط داد تا در نهایت فرنگی‌کاران این مدت را در استرس اعزام یا عدم‌اعزام سپری کنند.

اولین محک رنگرز
رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد امیدهای جهان روزهای 25مهر تا اول آبان ماه در شهر پونت ودرا کشور اسپانیا برگزار می‌شود. فردا قرعه‌کشی 10‌وزن کشتی فرنگی برگزار خواهد شد و مسابقات از دوشنبه در اوزان 55، 63، 77، 87 و 130کیلوگرم استارت می‌خورد. این مسابقات نخستین تجربه حسن رنگرز به‌عنوان سرمربی تیم ملی بعد از استعفای محمد بنا‌ست. بنا بعد از مسابقات جهانی بلگراد که شاگردانش به 2‌مدال نقره و یک ‌برنز رسیدند، از سمت سرمربیگری تیم ملی کنار رفت تا حسن رنگرز، دارنده مدال طلا و برنز جهان هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده بگیرد. پیش از این فدراسیون کشتی اعلام کرده بود سرمربیان تیم ملی بزرگسالان با حفظ سمت هدایت تیم امید را هم برعهده خواهند داشت و به این ترتیب نخستین میدان حسن رنگرز به‌عنوان سرمربی تیم ملی مسابقات امیدهای جهان2022 شد.

تیم با‌تجربه
تیم ملی کشتی فرنگی ایران جزو شانس‌‌های اصلی قهرمانی به شمار می‌رود. در 10‌وزنی که کشتی‌گیران به مسابقات جهانی اعزام شده‌اند، پویا دادمرز، محمدرضا مختاری و علی‌اکبر یوسفی سابقه حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان را دارند. علی‌اکبر یوسفی، دارنده مدال طلای جهان بزرگسالان در سال2021 است که در انتخابی مسابقات جهانی2022 در مقابل امین میرزازاده شکست خورد و شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست داد. او با‌تجربه‌ترین کشتی‌گیر ایران است که راهی مسابقات امیدها شده است. طلای دسته فوق‌سنگین وزن جهان در مسابقات امیدها سال‌ها‌ست در اختیار ملی‌پوشان ایرانی است. در سال‌های 2019 و 2021 طلای 130‌کیلوگرم به ایرانی‌ها رسیده و باید دید یوسفی می‌تواند دومین طلای خود و سومین طلای ایران را در دسته فوق‌سنگین کسب کند یا نه. پویا دادمرز و محمدرضا مختاری هم در اوزان 55 و 72کیلوگرم ملی‌پوشان ایران در جهانی بلگراد بودند که هر دو دستشان از مدال کوتاه ماند ولی با توجه به تجربه‌ای که دارند، بعید است دست خالی از مسابقات امیدهای جهان برگردند. امید آرامی در 60‌کیلوگرم، ایمان محمدی در 63‌کیلوگرم، سیددانیال سهرابی در 67‌کیلوگرم، امیر عبدی در 72‌کیلوگرم، علیرضا مُهمدی در 82‌کیلوگرم، ابوالفضل چوپانی در 87‌کیلوگرم و علیرضا عابدی در 97کیلوگرم، دیگر نفرات تیم امید ایران در مسابقات جهانی هستند که اکثرا مدال جوانان جهان را در کارنامه خود دارند.

یوسفی: حالا دیگر نوبت ماست
علی‌اکبر یوسفی، دارنده مدال طلای جهان در سال‌2021 و امیدهای جهان در سال‌2019 در حالی به مسابقات اعزام شده است که بسیاری از حالا طلا را برای او کنار گذاشته‌اند. او درباره میزان آمادگی خود پیش از اعزام می‌گوید: «شرایط خوبی دارم و به آن حد از آمادگی که در ذهنم بود، رسیده‌ام. برای حضور در مسابقات امیدهای جهان، مجموعا ۲‌ اردو را زیرنظر کادر فنی تیم ملی پشت سر گذاشتیم و تمرینات خوبی داشتیم. تیم یکدست و خوبی داریم که همه بچه‌ها از انگیزه بالایی برای کسب موفقیت برخوردارند.» یوسفی درباره تأخیر در صدور ویزا همچنین می‌گوید: «همه‌‌چیز در این مدت خوب بود فقط صدور ویزا اذیت‌مان کرد و این بلاتکلیفی خیلی بد بود. خدا را شکر در نهایت با پیگیری‌هایی که انجام شد، ویزا صادر شد و حالا نوبت بچه‌ها‌ست که جواب زحمات خودشان را بگیرند و برای شادی دل مردم تلاش کنند. خودم از 8‌ماه پیش با آقای بنا در اردوهای تیم ملی بودم، بعد از مسابقات جهانی صربستان با تغییر کادر فنی ‌نیز مجدد در اردوها حضور داشتم و امیدوارم ‌زحماتی که کشیدم به نتایج خوبی برسد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید