• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 شهریور 1401
کد مطلب : 169976
+
-

رئیس جایگزین رئیس

محمود خسروی‌وفا با سابقه 22سال ریاست در کمیته پارالمپیک و 31سال ریاست در فدراسیون جانبازان و معلولان، رئیس کمیته ملی المپیک شد

اتفاق روز
رئیس جایگزین رئیس

اعضای مجمع کمیته ملی المپیک دیروز محمود خسروی‌وفا را به عنوان رئیس 4سال آینده این کمیته انتخاب کردند، انتخابی که به نظر می‌رسد حداقل یک شاکی داشته باشد؛ مهدی علی‌نژاد بازنده بزرگ این انتخابات.
این انتخابات قرار بود اسفند سال گذشته برگزار شود اما هر بار به بهانه‌ای به تعویق افتاد. حتی دیروز قبل از شروع به کار مجمع، همچنان احتمال به تعویق افتادن دوباره انتخابات وجود داشت. 28عضو المپیکی و 25عضو غیرالمپیکی در مجمع حاضر بودند و اگر دو رئیس فدراسیون المپیکی غیبت می‌کردند، مجمع رسمیت پیدا نمی‌کرد ولی این اتفاق نیفتاد. ریاست فدراسیون 3خواهان داشت. مهدی علی‌نژاد که از دوره معاونت در وزارت ورزش، برنامه‌ریزی برای ریاست را آغاز کرده بود، محمود خسروی‌وفا که به‌یکباره به شانس اصلی انتخابات تبدیل شد و فضل‌الله باقرزاده که فعلا سرپرست فدراسیون شمشیربازی است. البته مجید شایسته دیگر کاندیدای پست ریاست بود که قبل از شروع رای‌گیری انصراف داد. از بین 53عضو، 24نفر به خسروی‌وفا، 24نفر به علی‌نژاد و 5نفر به باقرزاده رای دادند. به این ترتیب هیچ یک از نامزدها نتوانستند نظر حداکثر مطلق مجمع را جلب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد. در دور دوم و برخلاف عرف مجمع، دو نفر دیگر از روسای فدراسیون‌های غیرالمپیکی به اعضای مجمع اضافه شدند، موضوعی که می‌تواند علی‌نژاد را به شکایت ترغیب کند. به این ترتیب تعداد اعضا به 55نفر رسید که از این جمع 28نفر به خسروی‌وفا و27نفر به علی‌نژاد رای دادند.
خسروی‌وفا چهره‌ای شناخته‌شده در ورزش است. او سابقه 31سال ریاست در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان را دارد؛ یک دوره از سال 1360 تا 1364 و چند دوره پی‌درپی از 1369 تا 1396. خسروی‌وفا از سال 1379 که کمیته ملی پارالمپیک راه‌اندازی شد تا به امروز به مدت 22سال ریاست این کمیته را به عهده داشته است. حالا با حضور او در کمیته ملی المپیک باید دید مجمع پارالمپیک چه کسی را به عنوان جایگزین او انتخاب می‌کند.

  بازنده‌‌ها
از بین 8نفری که در دوره ریاست سیدرضا صالحی‌امیری در کمیته سمت داشتند، دیروز 5نفر در انتخابات شرکت کردند که هر 5نفر شکست خوردند. حمید علیپور و محسن رضوانی برای حضور دوباره در هیات اجرایی نامزد شده بودند که علیپور 14 و رضوانی 12رای آورد. کیکاووس سعیدی که در کمیته دبیر بود، نامزد نایب‌رئیسی دوم بود که در دور اول 14رای و در دور دوم 25رای داشت. برای این پست مجید کیهانی عضو هیات اجرایی کمیته سابق هم نامزد بود که 6رای آورد. باقرزاده در دو میدان شکست خورد. او برای ریاست 5رای آورد و برای نایب‌رئیسی دوم هم 9رای.

  نفرات جدید
مهین فرهادی‌زاد تنها نامزد نایب‌رئیسی زنان بود که با 54رای انتخاب شد. پیش از او طاهره طاهریان این سمت را داشت. انتخاب نایب‌رئیس دوم به دور دوم کشید که غلامرضا نوروزی با 29رای رقابت را از سعیدی برد. مهرداد علیقارداشی با 42رای، علیرضا پاکدل با 38رای، علیرضا سهرابیان با 30رای، محمدرضا داورزنی با 29رای، غلامرضا شعبانی با 28رای، مهدی گودرزی با 30رای و حمید عزیزی با 20رای 7نفری هستند که برای عضویت در هیات اجرایی انتخاب شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید