• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16856
+
-

آغاز توزیع سود سهام عدالت متأخران


مشاور سازمان خصوصی‌سازی از توزیع سود سهام عدالت افرادی که با تأخیر شماره شبای خود را به سامانه اعلام کرده‌اند، در آینده نزدیک خبر داد و گفت:واریز سود کارمندان به‌عنوان آخرین گروه پایان یافت.

به گزارش مهر، جعفر سبحانی از پایان توزیع سود سهام عدالت کارمندان دولت به‌عنوان آخرین گروه از مشمولان سود سهام خبر داد و گفت: سود سهام عدالت با کارمندان دولت تسویه شده است و بین اول تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه تمام مبالغ به‌حساب آنها واریز شده است؛ البته ممکن است برخی بانک‌ها با چند روز تأخیر، این سود را به‌حساب مشتریان واریز کرده باشند؛ اما کار واریز سود این گروه هم به پایان رسیده است. مشاور سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: به‌طور قطع، سود سهام عدالت آن دسته از افرادی که تا قبل از بهمن‌ماه سال۹۶، شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت به ثبت رسانده‌اند، واریز شده است و همه افراد می‌توانند پرینت حساب خود را چک کرده و اگر مشکلی در این زمینه دارند، با سازمان خصوصی‌سازی‌ در میان بگذارند تا پرونده آنها بررسی شود.

وی تصریح کرد: سامانه سهام عدالت برای نشان دادن سودهای واریزی هنوز به‌طور کامل به‌روزرسانی نشده است بنابراین ممکن است که در سامانه برخی از افراد، سود مرحله اول فقط به ثبت رسیده باشد، اما کل سود به‌حساب آنها واریز شده است، پس ملاک سامانه سهام عدالت نبوده و باید پرینت حساب خود را چک کنند. به‌گفته سبحانی، براساس بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی، هیچ موردی از ۴۰میلیون نفر مشمول دریافت سود سهام عدالت، که سود خود را دریافت نکرده باشد وجود ندارد، بنابراین اگر با دریافت پرینت حساب، باز هم سود به‌صورت کامل برای فردی واریز نشده است، می‌تواند با تماس با سامانه سهام عدالت موضوع خود را پیگیری کند. وی اظهار داشت: واریز سود سهام عدالت برای آن دسته از مشمولانی که با تأخیر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده‌اند، به‌زودی آغاز می‌شود و البته این پرداختی‌ها به مرور انجام خواهد شد.



   تعیین تکلیف اصل و سود سهام ۲میلیون متوفی

مدیرکل دفتر امور سهام سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: تمام اصل سهام و سود 2میلیون متوفی سهام عدالت به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود. اسماعیل مختاری دولت‌آبادی گفت: تعداد افرادی که به‌طور قطع مشمول سهام عدالت هستند 49میلیون و 226هزار و 193نفر هستند که از این تعداد حدود 47میلیون نفر در قید حیات هستند و بقیه فوت شده‌اند. مدیرکل دفتر امور سهام سازمان خصوصی‌سازی‌ افزود: از این تعداد مشمول در قید حیات، حدود 38میلیون و 500هزار نفر تا‌کنون شماره شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت کرده و پس از تأیید نهایی شماره شبا، سود سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند. وی درخصوص افراد متوفی و تکلیف اصل سهام و سود سهام عدالت آنها اظهار داشت: سازوکار تقسیم سود و اصل سهام عدالت متوفیان موضوعی پیچیده و زمان‌بر است که هم‌اکنون سازمان خصوصی‌سازی‌ در حال انجام امور قانونی، اداری، نرم‌افزاری و همچنین فراهم آوردن زیرساخت‌های این کار است. دولت‌آبادی با تأکید بر اینکه تمامی حقوق مربوط به سهام عدالت متوفیان و سود سهام آنها محفوظ است، گفت: بر این اساس در آینده و پس از فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم تکلیف اصل سهام و سود سهام عدالت متوفیان نیز که حدود 2.2میلیون نفر هستند، مشخص خواهد شد که یکی از مدارک لازم در این زمینه گواهی انحصار وراثت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :