• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 14 تیر 1401
کد مطلب : 165248
+
-

یک گابریل دیگر در آرسنال

در ورزشگاه امارات اگر گابریل را صدا بزنید، چندین نفر همزمان سر می‌چرخانند

یک گابریل دیگر در آرسنال

آرتتا باز هم خرید کرد. او علاقه زیادی به خرید دارد و می‌خواهد مثل استادش، گواردیولا، در پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی فعال باشد و پول خرج کند. خرید تازه آرسنال شاگرد سابق خود آرتتا بوده؛ گابریل ژسوس. ژسوس با آمدن خولین آلوارس آرژانتینی و هالند نروژی که هر دو مهاجم نوک هستند، جایی در ترکیب منچسترسیتی نداشت. او در 2‌فصل اخیر هم به‌عنوان مهاجم نوک به بازی گرفته نمی‌شد. حالا آرسنال فرصت مناسبی برای این برزیلی است تا در پست مورد علاقه‌اش بازی کند و انکتیا ذخیره‌اش باشد. مبلغ این انتقال 45میلیون پوند یا 52میلیون یورو است.

   مهاجم ۲۵‌ساله و برزیلی منچسترسیتی با قراردادی ۵‌ساله به ورزشگاه امارات می‌‌آید و پیراهن شماره9 را بر تن می‌کند؛ شماره‌ای که پیش از این لاکازت آن را در اختیار داشت و با بازگشت این مهاجم فرانسوی به لیون هم‌اکنون خالی مانده بود. شماره پیراهن ژسوس بیانگر پست بازی‌اش در آرسنال خواهد بود؛ یعنی پست شماره9. ژسوس ژانویه‌۲۰۱۷ از پالمیراس به سیتی آمد و در ۲۳۶‌بازی با پیراهن سیتیزن‌ها در تمامی رقابت‌ها، ۹۵‌بار موفق به گلزنی شد.
   غیر از گابریل ژسوس، هم‌اکنون گابریل مالاگائیش و گابریل مارتینلی هم در آرسنال توپ می‌زنند. در ورزشگاه امارات اگر گابریل را صدا بزنید، چندین نفر همزمان سر می‌چرخانند!
   آرتتا درباره خرید ژسوس گفته است: «من خیلی هیجان‌زده هستم. باشگاه کار فوق‌العاده‌ای برای جذب بازیکنی در این سطح انجام داده است. گابریل را به‌خوبی می‌شناسم. همه ما او را از زمان حضورش در لیگ برتر و راه موفقیتش در فوتبال جزیره می‌شناسیم. ما برای مدت طولانی او را زیرنظر داشتیم و موفق شده‌ایم بازیکنی را به‌دست آوریم که همه او را می‌خواستیم، بنابراین من واقعا خوشحالم.»
   ژسوس هم در مورد انتقالش به آرسنال گفته است: «زمانی که جوان بودم به‌خاطر تیری آنری آرسنال را دنبال می‌کردم. من خیلی از تیم‌های اروپایی را دنبال نکرده‌ام اما وقتی تعدادی از بازیکنانی که در اینجا بازی کردند را دیدم، شگفت‌زده شدم. آرسنال باشگاه بزرگی است. چند باری درباره باشگاه، بازیکنان، پروژه و آینده صحبت کردیم و به توافق رسیدیم. کاملا به آرتتا ایمان دارم. قبلا با هم رابطه خوبی داشتیم. او انسان و مربی خیلی خوبی است. در منچسترسیتی خیلی به من کمک کرد.»
   ژسوس آمار خوبی در بازی‌های اروپایی دارد. او در ۳۸‌بازی برای منچسترسیتی در لیگ قهرمانان، ۲۰‌گل زده است. او رکورد نیمار را هم به‌عنوان جوان‌ترین بازیکن برزیلی که ۱۰‌گل در لیگ قهرمانان به ثم ‌رساند به نام خودش ثبت کرده است. هیچ‌کدام از برزیلی‌ها نتوانستند روی دست آمار میانگین هر ۱۰۶‌دقیقه یک‌گل او بلند شوند.
   ۴۸‌ساعت بعد از کسب چهارمین جامش در لیگ، ژسوس تولد نخستین فرزندش، دختری به نام هلنا، را جشن می‌گرفت که با وجود انتقالش به امارات، این تابستان را برای او پراتفاق می‌کند.
   آرسنال قبل از ژسوس، مارکینیوش را نیز از سائوپائولو به خدمت گرفته بود و حالا دنبال خرید یک‌وینگر دیگر از آژاکس است به نام لیساندرو مارتینس. لیساندرو یکی از اهداف جدی منچستر‌یونایتد هم به‌حساب می‌آید و تن‌هاخ می‌خواهد شاگرد سابق خودش را به اولدترافورد ببرد. پیشنهاد منچستر 41میلیون یورو به‌علاوه 4میلیون یورو‌ست و پیشنهاد آرسنال 50میلیون.
   بازگشت گنبری هم یکی از موضوعات مورد علاقه آرسنال است. وینگر آلمانی تنها یک فصل از قراردادش با بایرن‌مونیخ باقی مانده است. او در بایرن ستاره اما در آرسنال شکوفا شد و بعدها نامش را به عنوان قاتل باشگاه‌های لندنی در لیگ قهرمانان اروپا ازجمله همین آرسنال مطرح کرد. رئال مادرید برای فصل آینده و به‌طور رایگان خواهان این بازیکن است اما شاید آرتتا بتواند او را متقاعد کند همین حالا به لندن برود. خرید گنبری حدود 60میلیون هزینه خواهد داشت. آرسنال همچنان رافینیا را هم می‌خواهد؛ وینگر برزیلی لیدز که با چلسی و بارسلونا به توافق رسیده اما منتظر بارسلوناست.
   یوونتوس از گابریل، مدافع برزیلی آرسنال به‌عنوان جانشین دلیخت درصورت خروج این بازیکن یاد می‌کند. دلیخت اصرار دارد به چلسی بپیوندد. یووه البته گزینه کولیبالی را هم درنظر دارد. آرسنال برای گابریل 40میلیون یورو می‌خواهد.
ژسوس جوان، ماجراجویی فوتبالش را در مکانی غیرمعمول شروع کرد؛ زمین زندان سائوپائولو. تیم جوانان Pequeninos do Meio Ambiente از این زمین استفاده می‌کرد و ژسوس هر روز ۴‌صبح بیدار می‌شد تا ۶.۵‌کیلومتر را با دمپایی پیاده برود تا در این زمین تمرین کند، چون توانایی پرداخت هزینه اتوبوس را نداشت. او پیش از معروف‌شدن، جدول‌های خیابان‌ها را به‌عنوان شغل نقاشی می‌کرد.

 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید