• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 9 تیر 1401
کد مطلب : 164852
+
-

براساس پایش مکانیزه روسازی معابر شهر تهران انجام می‌شود

مرمت فوری آسفالت در 12خیابان مهم

 نتایجِ تحلیل و پردازش اطلاعات حاصل از وضعیت روسازی معابر پایتخت تا پایان تیرماه سال 1401تکمیل می‌شود. این تحلیل نشان می‌دهد که وضعیت آسفالت و روکش معابر تهران در چه وضعیتی قرار دارد، آسفالت‌‌کاری چه معابری انجام شده و عملیات اصلاح روسازی در چه مسیرهایی باید انجام شود.
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در این رابطه گفت: «سال 1401، چهارمین سال متوالی انجام برداشت مکانیزه در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران به شمار می‌آید.» محمدصادق خیرخواه افزود: «ترسیم منحنی اضمحلال برای روکش معابر، یکی از دستاوردهای قابل احصای طرح پایش امسال است. شاخص فوق که متعاقب حداقل 3دوره برداشت متوالی وضعیت معابر قابل دستیابی است، امکان پیش‌بینی عمر آسفالت و اولویت‌بندی دقیق امور بهسازی را فراهم می‌کند.» به این ترتیب، نتایج حاصل از تحلیل و پردازش اطلاعات برداشت شده در اختیار طرح‌های مدیریت بهسازی معابر قرار می‌گیرد تا عملیات اجرای آن صورت بگیرد. در عین حال، 12خیابان مهم شهر تهران در اولویت پایش مکانیزه قرار گرفته‌اند. به‌گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، با توجه به اهمیت ترافیکی این معابر، اجرای هرگونه عملیات بهسازی و مرمت دقیقا براساس نوع و میزان آسیب‌های وارده صورت می‌گیرد.
پایش مکانیزه و بهره‌گیری از سیستم روسازی معابر (PMS) علاوه بر ارزیابی کارآمد و مؤثر در وضعیت موجود روسازی در شبکه معابر، به اولویت بندی دقیق فعالیت‌های ساخت، ترمیم و بازسازی روکش آسفالت می‌پردازد. در عین حال، تخصیص بهینه بودجه براساس میزان اعتبارات، حجم ترافیک و اهمیت معبر، امکان انتخاب بهترین زمان و روش ترمیم و نگهداری را فراهم می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :