• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 1 تیر 1401
کد مطلب : 164082
+
-

اعتصاب، شبکه راه‌آهن انگلیس را فلج کرد

روز سه‌شنبه انگلیس با بزرگ‌ترین اعتصاب سراسری ریلی خود در دهه‌های اخیر مواجه شد. این اعتصاب پس از ناکام ماندن مذاکرات لحظه آخری میان اتحادیه‌های حمل‌ونقل ریلی و شرکت‌های کارفرمایی این حوزه برای دستیابی به توافق بر سر حقوق و امنیت شغلی آغاز شده است. به گزارش یورونیوز، بیش از 40هزار نیروی خدماتی و اجرایی و خدمه ایستگاه‌ها و قطارها اعتصاب خود را آغاز کرده و تا روز شنبه به آن ادامه خواهند داد. در نتیجه این اعتصاب، خدمات‌رسانی ریلی از روزانه 20هزار سرویس به تنها 4500سرویس کاهش یافته و بخش اعظم شبکه حمل‌ونقل ریلی در سرتاسر انگلیس تعطیل شده است.
متروی لندن هم روز سه‌شنبه طی اعتصابی جداگانه تعطیل شد. به‌گفته مایک لینچ، دبیرکل اتحادیه کارکنان راه‌آهن، دریانوردی و حمل‌‌ونقل (آرام‌تی)، این اتحادیه خواستار افزایش حقوق کارکنان شبکه راه‌آهن انگلیس متناسب با افزایش نرخ تورم است؛ مبلغی که بالاتر از پیشنهاد 2درصدی شرکت نتورک ریل، مالک بیشترین بخش زیرساخت ریلی انگلیس است. به‌گفته او این اعتصاب تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد یافت.
گرنت شاپس، وزیر حمل‌ونقل انگلیس اعلام کرده که آغاز این اعتصاب منجر به بروز اختلال گسترده در شبکه حمل‌ونقل ریلی این کشور خواهد شد و تنها 20درصد از این شبکه فعال باقی خواهد ماند. به‌گفته او این اعتصاب سراسری برای میلیون‌ها مسافر روزانه هرج و مرج و بدبختی در پی خواهد داشت. شاپس مقصر بروز این وضعیت را اتحادیه‌ها می‌داند. آمار مسافران حمل‌ونقل ریلی در انگلیس پایین‌تر از آمار پیش از آغاز همه‌گیری باقی مانده است. از این‌رو شرکت‌های کارفرمای حمل‌ونقل ریلی که در دوران همه‌گیری با کمک‌های مالی دولت توانستند سرپا باقی بمانند، اکنون به‌دنبال کاهش هزینه‌ها و تعدیل نیرو هستند. اتحادیه‌ها از دولت درخواست کرده‌اند برای حل این بحران وارد عمل شود و دولت محافظه‌کار بوریس جانسون را که پیش‌تر 4میلیارد پوند از بودجه سازمان حمل‌ونقل و راه‌آهن ملی انگلیس کاسته بود، به‌خاطر انفعالی که در حل این مناقشه در پیش گرفته مورد سرزنش قرار داده‌اند. از نظر اتحادیه‌ها دولت جانسون که هم‌اکنون با بحران افزایش هزینه‌های زندگی درگیر است، اقدامی برای حل این بحران نمی‌کند تا بتواند گناه هرج و مرج ایجاد شده را به گردن اتحادیه‌ها و حزب اپوزیسیون کارگر بیندازد. اتحادیه‌های راه‌آهن پیش از این به‌دلیل افزایش هزینه‌های زندگی و افزایش نرخ تورم، نسبت به‌احتمال آغاز اعتصاب سراسری در بخش حمل‌ونقل ریلی هشدار داده بودند. وقوع اعتصاب همزمان باعث افزایش میزان تقاضا برای تاکسی‌های آنلاین شده و نرخ تاکسی‌های شهری هم به واسطه افزایش تقاضا چندین برابر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید