• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 2 خرداد 1401
کد مطلب : 161409
+
-

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت:

تازه در حوزه ادبیات مقاومت پا‌گرفته‌ایم

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت با بیان این مطلب که ادبیات مقاومت قیمت تمام‌شده جنگ است، افزود: نه سیاسیون می‌توانند این قیمت را برای ما مشخص کنند و نه نظامیان. ادبیات مقاومت متعلق به مردم است.
مرتضی سرهنگی درباره وضعیت فعلی ادبیات مقاومت و افزایش تولیدات این حوزه تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۰سال از دفاع‌مقدس، تازه در این حوزه پا‌گرفته‌ایم. تاکنون اتفاق خیلی خاصی در این بخش صورت نگرفته و کتاب‌هایی که در دفتر ادبیات مقاومت منتشر می‌شود، نوعی مقدمه است. نویسندگان ادبیات مقاومت باید تربیت و معرفی شوند تا ظرفیت‌های جنگ دفاعی که ظرفیتی بی‌پایان است به دنیا شناسانده شود.
وی اظهار داشت: ذات جنگ‌های دفاعی مردمی است؛ چون این مردم عادی هستند که در این مواقع وسط میدان قرار می‌گیرند و از آنچه دوست دارند، دفاع می‌کنند. فکر می‌کنم ادبیات مقاومت رشد بسیار خوبی داشته است. هم‌اکنون افرادی هستند که شغل‌شان نویسندگی جنگ است؛ شغلی که توأم با شوق است که اگر این شوق نباشد، سخت به نتیجه می‌رسد.
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت تأکید کرد: جنگ‌های دفاعی همانطور که سربازانش و فرماندهانش را پیدا می‌کند، نویسندگانش را نیز پیدا می‌کند. امروز لازم است ردپایی از خود به جا بگذاریم. باید محصول خوب به‌دست مردم بدهیم تا تاریخ‌مصرف نداشته باشد. یکی از این کارهای خوب، نوشتن رمان است. چون رمان نزدیک‌ترین گونه ادبی به زندگی است. اگر بتوانیم از خاطره‌گویی یک پله صعود کنیم و به رمان برسیم مخاطب بیشتری جذب خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید