• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161048
+
-

انتقاد رئیسی از کندی روند اجرای نهضت ملی مسکن

دیروز با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور، عملیات اجرایی ۱۰۰هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید آغاز شد. سیدابراهیم رئیسی در جریان این برنامه نسبت به روند اجرای پروژه در ۹ ماه گذشته انتقاد کرد. 
به گزارش همشهری، دولت در قانون جهش تولید مسکن مکلف شده است از سال 1400 برای احداث 4میلیون واحد مسکونی در 4سال برنامه‌ریزی کند و بر همین اساس مقرر بود از میانه سال 1400، نهضت ملی مسکن آغاز شود. حتی وزیر راه و شهرسازی در آن زمان وعده داد دولت ساخت کل 4میلیون واحد مسکونی را در سال‌های 1400 و 1401 آغاز خواهد کرد تا امکان اتمام آنها تا پایان دولت وجود داشته باشد، اما در عمل پیشرفت نهضت ملی مسکن بسیار کند و مغایر با الزامات قانونی و وعده مسئولان بود؛ به همین دلیل، رئیس‌جمهوری در نشست دیروز، با بیان توصیه‌هایی در خصوص وظایف دستگاه‌های مرتبط با پروژه نهضت ملی مسکن گفت: برای من به‌ هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست که ۹ ماه از دولت بگذرد و بعضی از ادارات و سازمان‌ها هنوز بحث داشته باشند که زمین به این قضیه اختصاص دهند یا نه و ما در این زمینه بحث کنیم که خط اعتباری بانک مرکزی برای تأمین اعتبارات محقق شده یا نه، مالیات واریز شده یا نه. این بحث‌ها برای 4،3 ماه اول است؛ نه الآن. رئیسی با قبول عقب‌ماندگی در نهضت خانه‌سازی، تأکید کرد: اگر بعضاً می‌گوییم که دولت‌های گذشته آن‌چنان‌که باید وظایف خود را انجام نداده‌اند، این سؤال الآن نسبت به خود ما هم مطرح است که آیا ظرف این مدت آن‌چنان‌که باید کارها پیش رفته یا نه؟
رئیس‌جمهوری با تأکید بر لزوم پیگیری مسائل مربوط به مسکن، از استانداران، بانک‌ها، بانک مرکزی و سازمان‌های مسئول خواست که طرح نهضت ملی مسکن را به‌عنوان یک موضوع دارای اولویت تلقی کنند؛ زیرا سهم هزینه مسکن در سبد خانوار ۴۰ تا ۵۰ درصد است و این یعنی مشکل جدی برای خانواده‌ها که باید از پیش پای مردم برداشته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید