• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 5 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159154
+
-

کوتاه از حادثه/نجات 9نفر با تیزهوشی پسرخردسال

پسر خردسال وقتی متوجه سکوت مرموز اعضای خانواده‌اش در زیرزمین شد فهمید حادثه‌ای اتفاق افتاده و فورا با اورژانس تماس گرفت و آنها را از مرگ با منواکسیدکربن نجات داد.
به گزارش همشهری، این حادثه عصر روز شنبه در یکی از خانه باغ‌های اطراف خسروشاه تبریز اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که 9نفر از اعضای خانواده‌ای برای استراحت به زیرزمین آنجا رفته بودند. پسر 10ساله خانواده اما در حیاط بود. او که تا آن موقع صدای اعضای خانواده‌اش را می‌شنید وقتی بعد از چند دقیقه متوجه شد هیچ صدایی از آنها نمی‌آید به موضوع حساس شده و وارد زیرزمین شد. او دید که همه اعضای خانواده بی‌حال روی زمین افتاده‌اند و به‌احتمال زیاد دچار مسمومیت شده‌اند. در این شرایط بود که او دوان‌دوان سراغ همسایه‌ها رفت و از آنها کمک خواست و همزمان با اورژانس نیز تماس گرفت و حادثه را اطلاع داد. دقایقی بعد وقتی امداگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند معلوم شد که اعضای این خانواده براثر گاز منواکسیدکربن ژنراتوری که در زیرزمین قرار دارد دچار گازگرفتگی شده‌اند. در این شرایط بود که همگی به مراکز درمانی منتقل شدند. وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی در این‌باره گفت: به‌دنبال این حادثه 5دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند. 3نفر از حادثه‌دیدگان دچار کاهش سطح هوشیاری و مشکلات شدید تنفسی شده بودند که با تلاش همکارانم از مرگ نجات یافتند. همچنین 6نفر دیگر نیز توسط عوامل اورژانس به بیمارستان اسکو و درمانگاه خسروشاه منتقل شدند. وی درباره اقدام کودک 10ساله گفت: او وقتی متوجه شد که صدایی از زیرزمین به گوش نمی‌رسد، با هوشیاری به همسایگان و سپس اورژانس اطلاع داده و به این ترتیب اعضای خانواده‌اش را از مرگ حتمی نجات داد.

برخورد قضایی با عاملان شکنجه در مرکز معلولان 
انتشار تصاویر آزار و شکنجه جوانی معلول در یکی از مراکز نگهداری قائمشهر موجب صدور دستور ویژه‌ای برای شناسایی و برخورد با عوامل شکنجه این معلول شد.
به گزارش همشهری، از چند روز قبل تصاویری از پسر معلولی در فضای مجازی منتشر شد که آثار شکنجه بر بدن پسر ناتوان ذهنی دیده می‌شود. آنطور که آثار به جا مانده نشان می‌دهد، این پسر توسط فرد یا افرادی در مرکز نگهداری شکنجه شده است. این تصاویر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست و موجب جریحه دار شدن کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. طوری که رئیس‌کل دادگستری استان مازندران نیز به آن واکنش نشان داد و از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی و شناسایی عامل آزار و اذیت این ناتوان ذهنی در قائمشهر خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه دستگاه قضایی استان مازندران نسبت به این مسئله ورود کرده ‌و در خصوص این موضوع و شناسایی عوامل آن قاطعانه پیگیری خواهد کرد، گفت: پیگیری این موضوع در دستور کار دادستانی شهرستان قائمشهر قرار دارد.
در همین حال زینب دلیلی، مدیر روابط‌عمومی بهزیستی مازندران نیز در این‌باره به ایرنا گفت: مدیران بهزیستی مازندران تصاویر یک معلول ذهنی را با زخم‌هایی که بر بدن دارد مشاهده کرده‌اند و دستور پیگیری ادعای مطرح شده را داده‌اند و این موضوع هم‌اکنون در دست بررسی است.
وی ادامه داد: معلولی که تصاویرش منتشر شده، سال قبل در مرکز نگهداری معلولان لموک قائمشهر نگهداری می‌شد اما پنجم دی ماه سال گذشته پس از ابتلا به یک بیماری نادر با رضایت خانواده از این مرکز نگهداری خارج شد و از آن زمان تاکنون در اختیار بهزیستی نبود تا اینکه 3 روز پیش تصاویرش منتشر و ادعای ضرب و شتم مطرح شد.
دلیلی در ادامه گفت: مرکز نگهداری معلولان لموک قائمشهر همواره استانداردهای کاری را رعایت کرده و بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که عوامل این محل نگهداری، اقدام به ضرب و شتم این فرد معلول ذهنی کرده باشند؛ با این حال موضوع به‌صورت جدی و دقیق پیگیری و نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

قتل پسر جوان بر سر حمایت از یک سگ
پسر جوان به خاطر جلوگیری از آزار و اذیت یک سگ در پارک گوللرباغی ارومیه، هدف ضربات چاقو قرار گرفت و به قتل رسید.
به گزارش همشهری، جمعه دوم اردیبهشت ماه، چاقو خوردن یک جوان در پارک گوللرباغی ارومیه توسط شاهدان وحشت‌زده این درگیری به مرکز فوریت‌های پلیسی 110گزارش شد. با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات را آغاز کردند. پسر 20ساله ای در این حادثه به‌شدت مجروح شده بود که به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شد اما در نهایت جانش را از دست داد.
به‌دنبال مرگ پسر 20ساله، جسد وی برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره پلیس آگاهی با هماهنگی بازپرس ویژه قتل برای دستگیری قاتل کلید خورد. تحقیقات جنایی نشان داد که درگیری مرگبار بین قاتل و مقتول، به‌دلیل آزار و اذیت یک سگ توسط قاتل در پارک گوللرباغی رخ داده و مقتول به‌خاطر کمک کردن به سگ پس از اعتراض، هدف 3 ضربه چاقو از ناحیه دست و گردن قرار گرفته است.
تحقیقات ادامه داشت تا اینکه 24ساعت پس از این جنایت مأموران پلیس آگاهی با رصد‌های اطلاعاتی، مخفیگاه قاتل را شناسایی و با هماهنگی بازپرس ویژه قتل وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
متهم پس از انتقال به اداره پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل پسر 20ساله در نزاع خونین در پارک گوللرباغی ارومیه اعتراف کرد. براساس این گزارش متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید