• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
دو شنبه 5 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159144
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/gJRkr
+
-

دفاع نمایندگان از رئیس مجلس در مقابل تخریب‌ها

سفر ترکیه بهانه تسویه‌حساب‌های سیاسی است

طیفی از نمایندگان مجلس با تقبیح تخریب‌ها علیه رئیس مجلس به بهانه سفر اخیر برخی اعضای خانواده او به ترکیه، این اقدامات را گروکشی سیاسی و با اغراض سیاسی خواندند. الیاس قالیباف، فرزند ارشد محمدباقر قالیباف به فاصله کوتاهی پس از انتشار خبر سفر ترکیه، آن را خطای نابخشودنی دانسته و عذرخواهی کرده بود. تداوم هجمه‌ها به‌رغم شفاف‌سازی مخالفت قالیباف با این سفر، حکایت از اهداف دیگری در برجسته‌سازی این موضوع داشت. مجتبی توانگر، نماینده تهران در واکنش به این اتفاق، توییت کرد: «تجربه نشان داده است که پروژه‌های محفلی دارای اهداف سیاسی در ابتدای امر گرچه توفیقاتی دارند، ولی در بلندمدت و با فرونشستن غبارها، در نهایت به ضرر محفل طراحان تمام خواهد شد. از ‫رئیس‌ مجلس انتظار می‌رود تا از پیگیری پرونده ‫پروژه‌بگیران محفلی دست نکشد.»
براساس گزارش ایسنا، محمد رشیدی، نماینده کرمانشاه نیز ضمن محکوم کردن چنین افشاگری‌هایی نوشت: «فرق است میان آنها که برای حلال نسنجیده خانواده خود عذرخواهی می‌کنند و آنها که همدست و شریک حرام قطعی خانواده خود هستند.» محسن علیزاده، نماینده سپیدان نیز با اشاره به تحرکات جناحی در این قضیه یادآور شد: «پروژه‌های سیاسی و امنیتی نمی‌تواند مجلس یازدهم را از ایستادن بر سر منافع مردم و مقابله با اقداماتی که مردم در آنها جایی ندارند، باز دارد. پرونده‌سازی‌ و جاسوس‌بازی، انحراف در سیاست‌ورزی امروز کشور است که امیدواریم دستگاه‌های امنیتی جلوی آن را بگیرند.» عبدالعلی رحیمی‌مظفری، نماینده سروستان با اشاره به اینکه حاشیه‌ها و تخریب‌ها به‌نظر عادی نیست، نوشت: «لازم است دستگاه‌های امنیتی به سرعت درباره پرونده‌سازی‌ سیاسی و امنیتی برای رئیس مجلس و تخریب او در ماجرایی که با مخالفت وی و عذرخواهی خانواده‌اش همراه بوده تحقیقات لازم را انجام داده و با عناصر پشت پرده احتمالی برخورد کنند؛ یا ستارالعیوب» جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مرودشت نیز با اشاره به انجام چنین اقداماتی با عنوان عدالتخواهی گفت: «اگر به اسم علی(ع)، با تمسک به عدالت علی(ع)، در شب شهادت علی(ع) به‌دنبال بردن آبرو از شیعه علی(ع) هستی، بدان راه ابن‌ملجم مرادی در پیش گرفته‌ای، اخوی!» معصومه پاشایی‌بهرام، نماینده مرند و جلفا نیز با اشاره به سوابق قالیباف نوشت: «ارتقای پلیس، پایه‌گذار ‫پلیس زن و سامانه ‫پلیس١١٠، هشتمین شهردار برتر دنیا‬ که با تکیه بر توان داخلی پروژه‌های بزرگی چون پل صدر و تونل نیایش را انجام داد، سردار جنگ و اکنون تنها کسی که در مجلس یازدهم شایستگی ریاست مجلس را دارد! با این حرف‌ها چیزی از ارزش‌های ‫دکتر قالیباف‬ کم نمی‌شود!»
مهدی عسگری، نماینده کرج نیز چنین اقداماتی را مبتنی بر رقابت‌های جناحی دانست و افزود: «اینکه عده‌ای از هر ماجرای کوچک و بزرگی به‌دنبال موج‌سواری جناحی و تسویه‌حساب سیاسی‌اند به کنار، اما ابهام و ناراحتی مردم را نباید نادیده گرفت. افکار عمومی می‌خواهد موضع ‫قالیباف درباره حواشی اخیر و یک بام و دو هوای حمایت از ‫تولید ملی را بداند. همراه با مردم منتظر پاسخ به این مطالبه‌ایم.» جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، نماینده تربت‌جام و تایباد نیز یادآور شد: «سیسمونی گیت و فشارها علیه دکتر قالیباف یک برنامه طراحی شده برای انتخاب فردی تندرو به ریاست ‫مجلس‬ است. قالیباف دارد تاوان مقاومت در مقابل طرح‌های غیرضروری تندروها را پرداخت می‌کند.‫ قالیباف مدیری عملگرا، میدانی و عاقل است. مشکل تندروها مدیریت عقلانی ‫مجلس است؛ نه سفر ترکیه و ‫سیسمونی.» ولی اسماعیلی، نماینده گرمی نیز نوشت: «در وضعیت فعلی معیشت مردم، کارهای خارج از عرف پسندیده نیست و محکوم است؛ لیکن فرق است بین کسی که فورا از خطا فاصله می‌گیرد با کسانی که با لجاجت و کینه نمک به زخم مردم می‌پاشند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید