• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 5 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159113
+
-

پلنگ قائمشهر زنده نماند

پلنگ سرگردان قائمشهر در پی شلیک گلوله برای نجات جان مأمور انتظامی تلف شد. فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: پلنگ سرگردانی که در خیابان‌های قائمشهر رها شده بود، به‌دلیل اصابت 2 گلوله برای نجات جان مأمور نیروی انتظامی تلف شد.
تخریب زیستگاه‌ حیوانات وحشی طی سال‌های اخیر در جنگل‌های هیرکانی، چنان سرعت گرفته که حضور آنها در فضای شهری با همه واهمه‌هایی که این حیوانات از انسان‌ها دارند، امکان‌پذیر شده است.
ساعت 5صبح دیروز یکشنبه، ‌وجود یک پلنگ زنده در خیابان کارگر قائمشهر به آتش‌نشانی گزارش شد. با روشن شدن هوا، شهروندان به خیابان آمدند تا از نزدیک این حیوان را مشاهده کنند. در کلیپی که از سوی شهروندان در فضای مجازی پخش شد، این پلنگ روی سر در بانک صادرات منطقه چشمه‌سر حضور داشت که با دیدن مردم از سر در به پایین پرید و فرار کرد.
همزمانی تجمع مردم برای مشاهده پلنگ با ساعت ترافیک صبحگاهی شهر، موجب شد نیروهای آتش‌نشانی نتوانند فرصت کافی برای زنده گیری داشته باشند.
به‌گفته مسلم آهنگری، پلنگی که در خیابان کارگر قائمشهر مشاهده شد، پس از خروج از این خیابان وارد یک محوطه مسکونی شد که با ورود یکی از مأموران نیروی انتظامی به این محوطه برای پیدا کردن محل اختفای پلنگ، به این مأمور حمله کرد و در نهایت برای نجات جان مأمور نیروی‌انتظامی مورد اصابت شلیک گلوله قرار گرفت.
وی افزود: پس از زخمی شدن پلنگ، همکاران ما با شلیک دارت بیهوشی توانستند این حیوان را زنده‌گیری کنند و برای درمان و مداوا به پایگاه حیات وحش سمسکنده انتقال دهند. اما تلاش‌ دامپزشکان برای نجات جان پلنگ بی‌نتیجه ماند و این حیوان تلف شد.
در عملیات دیروز آتش‌نشانی، نیروهای اداره کل محیط‌زیست، نیروی انتظامی و اورژانس حضور داشتند اما شلیک گلوله موجب شد این حیوان نتواند جان سالم به در برد. فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران خاطرنشان کرد: هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده که این پلنگ از کجا و چگونه وارد محدوده شهر شد. اما بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.
در عین حال مردم محلی خبر می‌دهند که این پلنگ از جنگل‌های مسیر شهرک یثرب به داخل شهر آمده و برای یافتن غذا در شهر سرگردان شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید