• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 17 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14994
+
-

دهکده 60 میلیارد تومانی

شهردار: افتتاح دهکده توریستی - تفریحی چی‌چست گام محکمی در تحقق افق «ارومیه 1400» است

شهری
دهکده 60 میلیارد تومانی




نسا خلخالی | ارومیه- خبرنگار: 

طرح ساخت شهربازی ارومیه از همان مراحل ابتدایی خود با حاشیه‌های زیادی همراه بود به طوری‌که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر با اجرای این طرح موافق بودند و برخی در مقام مخالفت با ساخت شهربازی ارومیه در دهکده ساحلی چی چست ایستادند و مکان ساخت این شهربازی را از لحاظ بعد مسافت آن با مرکز شهر و امکان احیای دریاچه ارومیه و بازگشت دوباره آب به این دریاچه مناسب نمی‌دانستند. 

با وجود تمامی موافقت‌ها و مخالفت‌ها شهربازی ارومیه ساخته شده و روز 9 اردیبهشت ماه سال 97 همزمان با مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره گل‌ها که هر سال در محل دهکده ساحلی چی چست برگزار می‌شود، افتتاح شد اما این افتتاح به معنای پایان تمامی مراحل تبدیل دهکده ساحلی چی چست به یک دهکده توریستی- تفریحی نیست. 


خرید تجهیزات مخصوص بزرگسالان
 
شهردار ارومیه‌ در این باره می‌گوید: مرحله نخست تجهیزات شهربازی بزرگ ارومیه خریداری شده و تجهیزات مخصوص بزرگ‌سالان نیز در دو فاز بعدی در حال تکمیل است.
« محمد حضرت پور » ادامه می‌دهد: هدف ما از تبدیل دهکده ساحلی چی چست به دهکده تفریحی – توریستی، ایجاد محلی برای تفریح و شور و نشاط مردم بود که اکنون با دیدن استقبال بی نظیر مردم می‌توانم بگویم به هدف خود رسیده‌ایم که این باعث رضایت و خرسندی تمامی پرسنل شهرداری ارومیه است.

وی بیان می‌کند: رشد اقتصادی، کشاورزی و گردشگری شهر ارومیه از نخستین مراحل تحقق ارومیه در افق 1400 است که با ساخت دهکده توریستی – تفریحی چی چست توانسته‌ایم قدم خوبی در بحث گردشگری برداریم.
شهردار ارومیه با بیان اینکه نشان دادن زیبایی‌های شهر ارومیه از جمله رسالت‌های اصحاب رسانه برای تحقق اهداف ارومیه در 2020 و جذب گردشگر برای شهرمان است، اظهار می‌کند: جذب گردشگر در شعاع 250 کیلومتری ارومیه با زیر ساختی مثل دهکده گردشگری چی چست از جمله اقدامات ما در حوزه گردشگری و ارومیه در 2020 است.


نتایج قابل قبول در ساخت شهربازی

معاون امور عمرانی شهرداری ارومیه‌نیز درباره دهکده توریسیتی- تفریحی چی چست می‌گوید: مراحل اجرایی طرح دهکده توریستی- تفریحی چی چست به خوبی پیش رفته و حتی از طرح اولیه نیز بهتر شده است به طوری که ما انتظار این میزان پیشرفت مراحل اجرایی این مجتمع تفریحی را نداشتیم. 
« رضا جوان کیا » درباره هزینه‌های انجام شده برای دهکده توریستی- تفریحی چی چست، ادامه می‌دهد: درآمد شهرداری از خود مردم تامین می‌شود و با توجه به رکود اقتصادی و رکود به وجود آمده در بخش مسکن، درآمدهای شهرداری کاهش یافته است اما این کاهش درآمد باعث توقف پروژه‌های عمرانی نشده است بلکه فقط باعث کندی سرعت انجام آن‌ها شده است. منظور از عالی بودن مراحل اجرایی، عملکرد شهرداری در وضعیت موجود است.

وی با بیان اینکه ما به هدف خود رسیده‌ایم و اولین انتخاب مردم برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت خود دهکده ساحلی چی چست است، توضیح می‌دهد: مهم ترین هدف از این طرح ساخت مجتمعی برای مقصد گردشگری و مسافران داخلی و خارجی است که شامل هتل، فضای سبز، محل بازی‌های آبی، پیست دوچرخه سواری، پیست کارتینگ و شهربازی بوده و زیرساخت‌های لازم و محوطه سازی به خوبی انجام شده است.
معاون امور عمرانی شهرداری ارومیه با اشاره به بهره برداری از دستگاه‌های شهربازی چی چست در اردیبهشت 97 و همزمان با مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره گل‌ها، اظهار می‌کند: تبدیل دهکده ساحلی چی چست به مقصد گردشگری پروژه عظیمی است که علاوه بر شهرداری همیاری سایر دستگاه‌های اجرای را نیز می‌طلبد چراکه جاده منتهی به دهکده ساحلی چی چست نیازمند تعریض و روشنایی است.


بودجه دهکده ساحلی 

جوان کیا درباره اقدامات انجام شده می‌گوید: تاکنون شهرداری ارومیه از ظرفیت‌های خود برای اجرای پروژه دهکده توریستی- تفریحی چی چست استفاده کرده است و اگر بخواهیم ارزش کاری شهرداری ارومیه را به پول تبدیل کنیم تاکنون 20 میلیارد تومان هزینه شده است.
 وی با اشاره به اینکه پروژه دهکده توریستی- تفریحی چی چست در 6فاز در حال اجرا شدن است، می‌افزاید: این مجتمع اکنون نیز پذیرای مهمانان داخلی و خارجی است و مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفته است و چیز زیادی از مراحل ساخت آن باقی نمانده است اما ما سعی می‌کنیم یک دهکده تفریحی و توریستی بدون نقص بسازیم و به همین منظور نیز تا پایان هر 6 فاز 60 میلیارد تومان مورد نیاز است.


ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز

معاون امور عمرانی شهرداری ارومیه از ایجاد تمامی زیر ساخت‌های شهربازی مدرن ارومیه از جمله ارتقا ظرفیت برق از 200 کیلو وات به 1000 وات، گازکشی، آبرسانی و محوطه سازی در محل دهکده ساحلی چی چست خبر داد.
« رضا جوان کیا» با اشاره به رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در دهکده ساحلی چی چست، تصریح می‌کند: با توجه به توجیه اقتصادی و بازگشت سرمایه بدون ریسک، سرمایه گذاران از طرح تبدیل دهکده ساحلی چی چست به دهکده توریستی و تفریحی استقبال می‌کنند اما با توجه به اینکه برای تکمیل طرح نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نیز هستیم، نمی‌توانم قول دقیقی در مورد زمان اتمام صد در صدی این طرح را بدهم اما می‌توانم بگویم که تمامی اقدامات با نهایت سرعت انجام خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید