• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 2 دی 1400
کد مطلب : 148977
+
-

گرینویچ / مالیات ۱۱میلیاردی ماسک


مدیرعامل تسلا، ایلان‌ماسک در توییتی اعلام کرد که انتظار دارد در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۱میلیارد دلار مالیات بپردازد. به گزارش دیلی‌میل، تخمین زده می‌شود ماسک در سال‌جاری ۷ میلیارد دلار مالیات ایالتی و فدرال را پرداخت کرده و تا اول ژانویه  درحدود ۵میلیارد دلار دیگر نیز پرداخت خواهد کرد. در توضیحات این خبر، سی‌ان‌بی‌سی هم آورده که این رقم می‌تواند رکورد بزرگ‌ترین صورتحساب مالیاتی جهان را به نام خود ثبت کند. این افشاگری درحالی صورت می‌گیرد که ماسک و سایر میلیاردرها با نظارت سختگیرانه‌ای بر میزان مالیاتی که پرداخت می‌کنند، مواجه هستند. همانطور که پایگاه خبری سی‌ان‌بی‌سی درباره‌ این موضوع توضیح می‌دهد، ماسک در نقش خود به‌عنوان مدیرعامل تسلا حقوق یا پاداش نقدی دریافت نمی‌کند و در عوض درآمد او از سود سهام‌های شرکتش جبران می‌شود. زمانی که مدیرعامل تسلا به پول نیاز دارد، می‌تواند آن را با استفاده از سهام خود به‌عنوان وثیقه قرض کند که تعهدات مالیاتی مشابهی ندارد.

عفو جادوگران اسکاتلند

پارلمان اسکاتلند به‌زودی هزاران نفر را که قرن‌ها پیش به جرم جادوگری متهم و اعدام شده بودند، عفو خواهد کرد. عمده جادوگران جانباخته، زنان بودند. به گزارش یورونیوز، ناتالی‌ دان، نماینده پارلمان اسکاتلند با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که روند تصویب قانونی برای بخشش محکومان اعدام شده جرم جادوگری را به راه خواهد انداخت. دان، از حزب حاکم ملی اسکاتلند درباره هدف این طرح قانونی می‌گوید: «فکر می‌کنم تصحیح این اشتباه تأثیری واقعی در به چالش کشیدن رویکرد‌های جنسیت‌زده و مردسالارانه همچنان موجود در جامعه ما دارد.» این نماینده پارلمان از اعضای سازمان «جادوگران اسکاتلند» که بانی این حرکت هستند، تشکر کرده است. «جادوگران اسکاتلند» به سرپرستی کلر میچل، حقوقدان در سال‌های گذشته کارزاری را برای بخشش قانونی و عذرخواهی رسمی از هزاران جادوگر قربانی اسکاتلند در سال‌های ۱۵۶۳ تا ۱۷۳۶ و ثبت یادبود ملی برای این جانباختگان به راه انداخت.

نابودی 1500زبان تا پایان قرن

آمارها نشان می‌دهد هم‌اکنون  با حدود ۶هزار و ۵۰۰ تا 7هزار زبان گوناگون در سراسر دنیا صحبت می‌شود. به گزارش دویچه‌وله، تحقیق تازه‌ای نشان می‌دهد که بیش از هزار و ۵۰۰ زبان در حال انقراض دنیا ممکن است تا آخر این قرن از بین بروند و خواستار سرمایه‌گذاری فوری در اسناد سطح جامعه و برنامه‌های آموزشی دوزبانه برای مقابله با این تهدید رو به افزایش است.این تحقیق که ۱۹ دسامبر، در مجله «نیچر اکولوژی‌اند اوولوشن» (Nature Ecology and Evolution) چاپ شد، نتیجه‌گیری کرده است که دامنه‌ای از عوامل، ازجمله تراکم بیشتر جاده‌ای که ممکن است جمعیت را تشویق به جابه‌جایی کند، زبان‌های در حال انقراض را در معرض خطر بزرگی قرار داده‌ است. محققان دانشگاه ملی استرالیا (‌ANU) می‌گویند، درحالی‌که آمارها حاکی از آن است که با حدود 6هزار و۵۰۰ تا 7هزار زبان گوناگون هم‌اکنون در سراسر دنیا صحبت می‌شود، بیش از نیمی از آنها در معرض خطر نابودی قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید