• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 30 آذر 1400
کد مطلب : 148724
+
-

زیر حلقه/ گروه الف

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

لیگ بسکتبال به روزهای پایانی دور برگشت نزدیک می‌شود. در نیم‌فصل اول شهرداری گرگان پیشتاز گروه «الف» و مهرام، صدرنشین گروه «ب» هستند اما بیشتر از صدر، تیم‌های رده میانی جدول 2‌گروه، رقابت‌ها را حساس کرده‌اند. در جدول 8تیمی گروه «الف»؛ نظم‌آوران سیرجان، کاله و مس کرمان برای رتبه دوم تلاش می‌کنند. جایی که ذوب‌آهن با همین رتبه به استراحت نیم‌فصل رفت اما در پی چند بازی عقب‌افتاده به‌خاطر کرونایی شدن بازیکنانش فعلا از جایگاه قبلی خودش دور شده است. نفت آبادان و خانه بسکتبال خوزستان دیگر تیم‌های این گروه هستند اما بدتر از همه اوضاع نیروی زمینی با 11باخت از 11بازی است.

گروه ب
صدرنشینی مهرام و امتیازات مشترک با شیمیدر (19امتیاز)، حساسیت بازی‌های برگشت 2‌تیم را بیشتر کرده است. مهرام به لطف برد در بازی مستقیم بالاتر است. این دو تیم تکلیف رتبه‌های اول و دوم جدول 8تیمی گروه «ب» را مشخص کرده‌اند اما برد یا باخت هر یک از تیم‌های مس رفسنجان، آویژه صنعت پارسا مشهد، اکسون و سپاهان، رتبه‌ سوم تا ششم رده‌بندی را تغییر می‌دهد. تیم مشهدی روند خوبی دارد و سپاهان نیز با افت نسبی مس و اکسون راه خانه‌های بالای جدول را در پیش گرفته است. رعد پدافند دیگر تیم 13امتیازی است که چشم به روزهای بهتر دارد. در این گروه صنایع هرمزگان با یک برد و 9باخت قعرنشین است.

بسکتبال بانوان
لیگ بسکتبال زنان ایران هم در 2 گروه 6و 5تیمی برگزار می‌شود. به این رقابت‌ها انتقاد می‌شود که چرا از بین 11‌تیم؛ 8تیم تهرانی هستند. در گروه «الف» شیمیدر صدرنشین است و بهمن و شهرداری گرگان با اختلاف نسبت به صدرنشین، بازی‌ها را پیگیری می‌کنند. آکادمی ای‌زی، امرتات و سپهرداد کیفیت چندانی نشان نداده‌اند. در گروه «ب» تیم اکسون برای دومین بار نفت آبادان را برد و در صدر ایستاد. سپاهان، پاز و گاز تهران دیگر تیم‌های گروه «ب» هستند. سپهرداد با 8باخت از 8بازی و گاز 6باخت از 6بازی تیم‌های بدون برد مسابقاتی هستند که روی سطح پایین آنها حرف بسیار است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید