• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 29 آذر 1400
کد مطلب : 148613
+
-

گل‌زن/تله‌پاتی دوقلوها

برای هر بازیکنی سخت‌ترین مرحله در ورزش حرفه‌ای، گذراندن دوران مصدومیت است. نرجس کریمی‌نسب، بازیکن مس کرمان در هفته سوم لیگ برتر فوتسال زنان دچار پارگی رباط صلیبی شد و همه بازی‌های این فصل را از دست داد اما در یک اتفاق عجیب خواهر دوقلوی او نجمه کریمی‌نسب، دیگر بازیکن مس کرمان نیز در بازی با پالایش نفت آسیب دید! زانوی نجمه مصدوم شده تا او هم با قُل دیگرش همدردی کرده باشد. این دو خواهر در یک روز و در یک ساعت پای خود را به تیغ جراحان سپردند و عمل موفقیت‌آمیزی نیز داشتند. درحالی‌که آنها بعد از جراحی روی تخت عکس یادگاری می‌گرفتند، مسی‌ها نگران بودند که با از دست‌دادن این دو مهره اصلی چطور فصل را به آخر برسانند.

پیش به‌سوی ترکیه
این‌روزها بازار لژیونر‌شدن در فوتبال زنان داغ شده و مقصد همه هم یک جاست؛ ترکیه! اما چرا بازیکنان متوسط ایرانی تمایل زیادی به بازی در لیگ نوپای ترکیه دارند؟ سازمان لیگ فوتبال ترکیه این فصل همه تیم‌هایی را که در لیگ مردان تیم دارند، مجبور کرد حتما در لیگ زنان هم تیم داشته باشند. با افزایش تعداد تیم‌ها، درخواست آنها برای گرفتن بازیکنان ایرانی هم زیاد شده است. بازیکنان ایران هم این فرصت را از دست ندادند. آنها هم پول خوبی در ترکیه می‌گیرند و هم زندگی در یک کشور دیگر را تجربه می‌کنند. پیش از این بارها در فوتبال ایران هم گفته‌اند که بهترین راه برای پیشرفت زنان، اجباری‌کردن تیم‌داری همه باشگاه‌هایی است که در لیگ مردان تیم دارند اما این حرف هیچ‌وقت عملی نشده است.

۳۵ساله تمام‌نشدنی
آمار ۹گل در ۶بازی آن‌هم در فوتسال خیلی عجیب نیست. اما وقتی پای یک بازیکن ۳۵ساله در میان باشد، همه‌‌چیز فرق می‌کند. عجیب‌تر از همه این است که پست این بازیکن در زمین عقب‌‌گیر است! عقب‌گیرها در فوتسال پشت سر همه بازیکنان و نزدیک به دروازه‌بان می‌ایستند و وظیفه طراحی حمله را  بر عهده دارند. فاطمه ارژنگی، بازیکن تیم بوتاپارس ایرانیان این روزها ستاره گلزن تیمش است. او که گفته می‌شود در عمل کار مربیگری تیم را نیز انجام می‌دهد، یکی از بازیکنان تمام‌نشدنی ایران است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید