• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 17 آبان 1400
کد مطلب : 144924
+
-

زیر حلقه/ بسکتبال زنان

افشین رضاپور - کارشناس بسکتبال

از دیروز مسابقه‌های بسکتبال سطح ب (دسته2) کاپ آسیا بین 6تیم در امان پایتخت اردن آغاز شد. جدای از هر نتیجه‌ای که بسکتبالیست‌های دختر ایرانی در این مسابقه‌ها بگیرند، سطح بسکتبال ما در آسیا ارزیابی خواهد شد. تیم ایران 47سال این بازی‌ها را ترک کرده بود. از سال2017شیوه بازی‌ها هم به 2 سطح A و B تغییر کرد که تیم ما پشت سر 8تیم اول آسیا در دسته2 جای‌گرفت. در رنکینگ تیم‌های آسیایی چهاردهم و در رتبه‌بندی جهانی صاحب رتبه 80 هستیم. هرچند فعالیت‌های داخلی، بازتاب‌دهنده خوبی برای داشتن تیم ملی قدرتمند نیست، در بُعد بین‌المللی نیز با تابعیت دادن بازیکنان غیرآسیایی توسط رقبا، اوضاع خوبی نداریم.

انتخابات
آش انتخابات فدراسیون بسکتبال در فاصله 2ماه تا برگزاری مجمع برای انتخاب رئیس به قدری شور شد که صدای برخی پیشکسوتان درآمد. روزهای گذشته برخی کاندیداها و طرفداران آنان نام‌های برخی پیشکسوتان را مطرح کردند و مدعی شدند که این پیشکسوتان از آنها حمایت می‌کنند. پیشکسوتان از همه جا بی‌خبر چندین و چند تلفن داشتند که چرا از فلان و بهمان نامزد انتخابات حمایت می‌کنند، درحالی‌که روح آنها هم از این شایعات خبر نداشت! همین دلیلی شده است تا جمعی از پیشکسوتان بسکتبال به اتفاق تصمیم بگیرند از طریق بسکتبال‌نویس‌‌ها به بقیه بگویند «تاکنون از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده‌ایم و لازم باشد خودمان تصمیم می‌گیریم. لطفا زبان ما نشوید!»

نیم فصل
تا چشم روی هم گذاشتیم مسابقات بسکتبال باشگاه‌های ایران به نیم‌فصل رسید. جمعه این هفته مهرام و شیمیدر، حساس‌ترین بازی تیم‌های گروه ب را برگزار می‌کنند تا تکلیف صدرنشین مشخص شود. در گروه الف، شهرداری گرگان پیشتاز است و ذوب‌آهن در جایگاه دوم قرار دارد. بازی مهرام و شیمیدر به‌خاطر رویارویی 2سرمربی قدیم و جدید تیم ملی بسکتبال (شاهین‌طبع - هاشمی) برای علاقه‌مندان بسکتبال جالب است. شیمیدر با 2‌بازیکن خارجی روند گلزنی خوبی دارد و مهرام بدون خارجی (تا امروز) از تیم‌های هجومی به شمار می‌آید که جاذبه‌های بسکتبال را زیادتر می‌کنند. با انجام این مسابقه، نیم‌فصل به پایان می‌رسد و تیم‌ها به استراحت می‌روند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید