• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 17 آبان 1400
کد مطلب : 144925
+
-

انتخابات علیه فروغی؟

تیراندازی که در بازی‌های المپیک مدال طلا گرفته بود در جام لهستان چهارم شد

انتخابات علیه فروغی؟

مقام چهارم جواد فروغی در تپانچه بادی جام ریاست فدراسیون جهانی لهستان، بیش از خود او، فدراسیون تیراندازی را زیر سؤال برد. 4ماه پیش فروغی در همین اسلحه در بازی‌های المپیک توکیو به مدال طلا رسید؛ نخستین طلای تاریخ تیراندازی ایران در این بازی‌ها. حالا اما سؤال این است که در این چند‌ماه چه اتفاقی افتاد که او در میدانی کوچک‌تر نتوانست قهرمانی‌اش را تکرار کند. قبل از اعزام فروغی به لهستان پیش‌بینی می‌شد که او اگر به مدال هم برسد، رنگ مدالش طلا نیست. بعد از اینکه فروغی به همراه تیرانداز هندی در تپانچه میکس روی سکوی اول مسابقات لهستان قرار گرفت، خیلی‌ها امیدوار شدند که شاید عملکرد فروغی متفاوت از پیش‌بینی‌ها باشد اما او در انفرادی به مدال نرسید و حالا گفته می‌شود این اتفاق نتیجه مهندسی انتخابات ریاست فدراسیون است.
محسن نصراصفهانی سرمربی تیم‌ملی تپانچه در بازی‌های المپیک توکیو بود. نزدیک به 3سال پیش این مسئولیت به او داده شد و در این مدت تیم‌ملی در بیشتر مسابقه‌ها نتایج قابل‌قبولی گرفت. نزدیکان ورزش تیراندازی تأیید می‌کنند که مدال طلای فروغی در المپیک نتیجه تمرینات نصراصفهانی و به‌خصوص تمرکز او روی آمادگی ذهنی فروغی بود. بعد از بازی‌های المپیک با اینکه کمیته ملی المپیک از نصراصفهانی به‌عنوان یکی از مربیان برتر کاروان ورزشی ایران در المپیک تجلیل کرد اما فدراسیون او را کنار گذاشت. فدراسیون سرمربیگری تیم را به احمد نجفی که مدیر تیم‌های ملی بود سپرد و به نصراصفهانی پیشنهاد داد به‌عنوان مربی کنار نجفی به کارش ادامه بدهد اما او نپذیرفت.
در مسابقات لهستان نجفی به‌عنوان مربی کنار فروغی بود و حالا گفته می‌شود دلیل شکست او، همین تغییر مربی است. کسانی که تیر زدن‌های فروغی را دیده‌اند می‌‌گویند او نه از نظر تکنیکی مشکل داشت و نه از نظر تاکتیکی. نظر کارشناسان این است که فروغی با آمادگی ذهنی کاملی در مسابقه حاضر نشد. او در جریان مسابقه و بعد از مرحله نیمه‌نهایی به ریکاوری ذهنی و تمرکز بیشتری نیاز داشت اما نجفی نتوانست این کار را به درستی انجام بدهد. کاری که نصراصفهانی در آن تخصص داشت.
اما چرا فدراسیون تیراندازی اصرار داشت نصراصفهانی را با عملکرد موفقی که داشت، کنار بگذارد؟ دوران ریاست 4ساله علی دادگر در فدراسیون چندی پیش به پایان رسید و او در تلاش است برای 4سال آینده از مجمع رأی اعتماد بگیرد. در هفته‌های گذشته شنیده می‌شد که دادگر اعضای مجمع را به نفع خود می‌چیند. مربیان تیم‌ملی یکی از اعضای مجمع هستند و برکناری نصراصفهانی و حکم دادن به نجفی این شائبه را ایجاد کرده که برای دادگر رأی جمع کردن مهم‌تر از هر چیز دیگری است. بعضی‌ها حتی انتخاب سولماز نقی‌لو به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی تفنگ زنان و دیگر تغییرات در فدراسیون را بی‌ربط به انتخابات نمی‌دانند. دادگر مدتی سرپرستی فدراسیون را به‌عهده داشت و هم‌اکنون هیچ سمتی در این فدراسیون ندارد. با این حال به همراه فروغی به مسابقات لهستان رفته بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید