• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 مهر 1400
کد مطلب : 142518
+
-

گرینویچ/ بازتاب گرانی گوشت در آمریکا


فاکس‌32 رسانه‌ آمریکایی طی گزارشی قیمت برخی از انواع گوشت را از سال2011 میلادی تا به حال بررسی کرده و برای نمونه قیمت محصولی را که در آگوست سال2011، 4دلار و 77سنت بوده با قیمت 7دلاری آن در اکتبر سال‌جاری میلادی مقایسه کرده است. همین مقایسه کافی بود تا فضای مجازی شامل توییتر و فیسبوک آمریکایی‌ها مملو از تصاویر این افزایش قیمت طی  10سال گذشته شود. بسیاری از آنها به این «تورم افسارگسیخته» اعتراض داشتند. اما قسمت جالب ماجرا بازتاب این اعتراض میان ایرانی‌هایی بود که ساکن آمریکا هستند. آنها قیمت گوشت و تورم آن در آمریکا را با ایران مقایسه کرده بودند.

نفوذ کره‌ به دیکشنری آکسفورد

جهان مشغول ارسال و دریافت اخبار مربوط به سریال جدید کره‌ای بود که حجم اینترنت برخی کشور‌ها را بلعیده بود و شماره تلفنی که در آن وجود داشت آنقدر زنگ خورد که از سریال حذفش کردند اما در این میان مسئولان آکسفورد هم خبر دادند 26واژه زبان کره‌ای وارد دیکشنری مشهور این دانشگاه شد. بی‌بی‌سی طی گزارشی علل ورود این واژه‌های کره‌جنوبی به دیکشنری آکسفورد را بررسی کرده است. ازجمله علل این موضوع افزایش علاقه جهانیان به فرهنگ مردمان کره‌جنوبی است؛ علاقه‌ای که تولید فیلمی مانند «انگل» Parasite یا ساخت سریال Squid Game و افزایش طرفدار‌های گروه موسیقی بی‌تی‌اس در آن نقش داشته است. البته اینها فقط برخی از دلایلی است که در گزارش بی‌بی‌سی از آن یادشده است.

ارتباط سیگار با گارانتی گجت‌ها

در چند روز گذشته سایت‌های مرتبط با گجت‌ها و تکنولوژی‌های روز مطلبی را به‌عنوان خبر منتشر کرده‌اند که آنچنان تازگی ندارد و پیشینه آن به اکتبر سال2009 میلادی بازمی‌گردد. آنها طی این خبر یادآور می‌شوند که شرکت اپل اعلام کرده چنانچه در نزدیکی محصولاتش دود سیگار باشد گارانتی آنها باطل می‌شود. واقعیت موضوع این است که مطابق قوانین آمریکا چنانچه محصولی حاوی مواد سمی باشد شرکت تولیدکننده می‌تواند به‌علت وجود سم از عمل به تعهداتش در گارانتی محصول سر باز بزند. شرکت اپل هم با استفاده از این واقعیت که نیکوتین به‌عنوان سم شناخته می‌شود از سال2009 میلادی تا به حال بسیاری از محصولات را به‌دلیل وجود ذرات نیکوتین در تراشه‌های آنها مشمول گارانتی ندانسته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید