• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 3 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13287
+
-

مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری روسی بررسی کرد

دلایل جذابیت بازار سرمایه ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی

تحلیل
دلایل جذابیت بازار سرمایه ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی

عضو هیأت مدیره شرکت بین‌المللی آلپاری روسیه گفت: با توجه به زیرساخت‌ها و فناوری‌ها در حوزه بازار سرمایه، همکاری دوجانبه با شرکت‌های ایرانی جذابیت زیادی برای شرکت‌های بین‌المللی دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مالی، روبرتو دی.‌آمبروسیو درباره وضعیت بازار سرمایه ایران گفت: اقدامات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های فناورانه بورس و بازار سرمایه ایران انجام شده که زمینه توسعه بازار مالی را فراهم کرده است. البته هنوز تمایل زیادی برای توسعه بیشتر زیرساخت‌ها در بازار سرمایه ایران وجود دارد. او درباره بخش‌های جذاب بازار سرمایه ایران، گفت: به‌نظرم، بخش سهام در ایران دارای بیشترین جذابیت است. همچنین با توجه به کارهایی که انجام شده، استارتاپ‌ها نیز جذابیت دارند. آمبروسیو به اهمیت بازار اوراق بدهی اشاره کرد و گفت: این اوراق می‌تواند بخشی از ریسک را پوشش دهد، اما در مجموع تلفیقی از این ابزارها مناسب است.

آمبروسیو درپاسخ به این پرسش که آیا با بررسی جذب سرمایه‌گذار خارجی در بازارسرمایه ایران، می‌توانید سرمایه‌گذار خارجی را برای سرمایه‌گذاری در ایران مجاب کنید؟ گفت: بازار ایران به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری بازار بسیار جذابی است و در آن انتخاب‌های کمی برای سودهای بالا وجود دارد اما نکته جالب توجه این است که استارتاپ‌های سایز متوسط که هم‌اکنون در این کشور به فرابورس دسترسی دارند مشغول رشد و غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم وسایر مسائل مدیریتی هستند. موقعیت بسیار خوبی است تا سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری در ایران مجاب کنیم ولی باید متوجه قوانینی که برای ایران وضع می‌شود باشیم. انتقال سرمایه از خارج به ایران به‌عنوان مشکل اصلی باید لحاظ شود که تاکنون حل نشده است.

اودرباره ریسک‌های بازار ایران گفت: از ویژگی‌های بازار ایران ارتباط با انرژی است، از شاخص بورس می‌توان به ارتباط آن با قیمت نفت پی برد، از دیدگاه ما این مسئله به‌عنوان یک ریسک متمرکز مبنی بروابستگی زیاد اقتصاد به نفت بررسی می‌شود و اگر قرار است بورس ایران با چنین ریسکی مواجه شود باید در آن تنوع ایجاد شود تا قیمت نفت بر این بازار تأثیر نگذارد.

او درباره ویژگی‌های بورس روسیه و تفاوت‌های موجود آن از لحاظ ارزش بازار، تعداد سهامداران و توقف نمادها با بورس ایران گفت: بازار روسیه به‌علت دارا بودن تخصص‌های زیاد، بازاری مجهز با فناوری بالاست همینطور سرمایه‌گذاری آنها از نظر ابعاد متفاوت است، اما ایران و روسیه با درنظر گرفتن مسائل بین‌المللی یکسری شرایط مشابه هم دارند. بورس روسیه از نظر تجربه، تخصص و فناوری درسطح بالاتری است اما بورس ایران نیز تلاش می‌کند به آن سطح برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید