• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 18 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130093
+
-

عملیات مرگبار پلیس برزیل برای دستگیری «فرمان سرخ»

خارجی
عملیات مرگبار پلیس برزیل برای دستگیری «فرمان سرخ»


در عملیات پلیس برزیل برای دستگیری اعضای کارتل «فرمان سرخ» که در 15سال اخیر بی‌سابقه اعلام شده است، 25نفر ازجمله یک مأمور پلیس کشته و عده زیادی نیز زخمی شدند.
به‌گزارش همشهری به نقل از اسکای نیوز، پنجشنبه گذشته خودروهای زرهی پلیس، بالگردها و ده‌ها مأمور برای دستگیری اعضای باند «فرمان سرخ» که گفته می‌شود مقر اصلی آنها در منطقه فقیرنشین ژاکارزینو در حومه ریودوژانیرو، پایتخت برزیل است، راهی این منطقه شدند. به‌گفته مقامات پلیس، این عملیات به‌دنبال مدت‌ها کار تحقیقاتی و به‌دست آمدن سرنخ‌هایی مبنی بر اینکه باند تبهکار کوماندو ورمالو (فرمان سرخ) از نوجوانان برای سرقت قطار، قاچاق مواد‌مخدر و دیگر جرایم استفاده می‌کند، انجام شد. براساس گزارش‌ها، وقتی مأموران پلیس وارد منطقه ژاکارزینو شدند، درگیری شدیدی بین آنها و قاچاقچیان رخ داد. برخی از تبهکاران درحالی‌که قصد داشتند از طریق پشت بام فرار کنند، هدف گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. با این حال همزمان با ورود پلیس به منطقه، درگیری سختی میان آنها و اعضای باند فرمان سرخ که به‌گفته پلیس دارای سربازانی مسلح به انواع سلاح‌های خودکار، نارنجک، جلیقه ضد‌گلوله و سایر تجهیزات نظامی بودند، در گرفت. در جریان این تیراندازی‌ها 25نفر ازجمله یک مأمور پلیس کشته شدند. 
همچنین عده زیادی نیز مجروح شدند که در میان آنها 2مأمور پلیس، 2مسافر مترو که هنگام شروع درگیری در حال عبور از آن منطقه بودند و افراد بی‌گناه دیگری نیز مشاهده می‌شود.
مقامات پلیس می‌گویند که در این درگیری عده زیادی از اعضای کارتل مخوف فرمان سرخ که سال‌ها منطقه 40هزار نفری ژاکارزینو را تحت سلطه خود داشت، دستگیر شدند. همچنین برخی از رهبران این کارتل در این منطقه در عملیات پنجشنبه کشته شدند.
پلیس در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه کشته شدن یکی از نیروهای خود را در این عملیات ضرر بزرگی برای نیروهای پلیس بیان و اضافه کرد که این حوادث باعث نمی‌شود آنها از ماموریت خود برای پاکسازی شهر از جنایتکاران دست بردارند. عملیات پنجشنبه گذشته، مرگبارترین عملیات پلیس در 15سال گذشته در پایتخت برزیل عنوان شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید