• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 18 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130039
+
-

گل‌زن/ عدالت؛ اولویت

الهام محمودی-  روزنامه‌نگار

خبر سرمربیگری مجدد مریم ایراندوست در تیم ملی فوتبال زنان، با استقبال ورزشی‌ها و حتی رسانه‌ها همراه بود. تیم ملی که ایراندوست 7سال پیش با تلخی از آن جدا شد، روزهای خوبی را سپری نکرد. 2بار منحل شد، از مسابقات انتخابی المپیک حذف شد و.... به هر حال ایراندوست با تجربه بیشتر برگشته و با اینکه حکم نگرفته، کارش را شروع کرده است. او گروه واتساپی تیم ملی را تشکیل داده و حدود ۶۰ بازیکن را هم دعوت کرده است. حتی بازیکنانی که به‌نظر می‌رسید از او کدورت دارند، یا بالعکس به این گروه دعوت شده‌اند. نخستین قدم نشان می‌دهد برای ایراندوست تیم ملی از هر نظر در اولویت است.

کرسی‌های نمایشی
کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌، از عضویت شهره موسوی، نایب‌رئیس زنان فدراسیون در کمیته زنان AFC خبر داد. نمی‌دانیم جایگاهی را که لیلا صوفی‌زاده سال‌ها در تمنایش بود، چگونه موسوی در 2‌ماه به‌دست آورد! موضوع مهم‌تر این است که سابقه عضویت ایرانیان در کمیته‌های کنفدراسیون نشان می‌دهد این کرسی‌ها چندان منفعتی برای فوتبال ایران نداشته است و بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی دارد. به‌نحوی که بارها AFC تصمیمات مهمی گرفته است اما کرسی‌داران وطنی، بی‌خبر بوده‌اند و از طریق رسانه‌های داخلی مطلع شده‌اند. البته زنان از این عضویت استقبال می‌کنند به شرطی که سودی برای فوتبال   داشته باشد.

درس‌های آموزنده اروپایی
تیم مردان چلسی با شکست رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان رسید. تیم زنان چلسی هم هفته پیش از سد بایرن مونیخ گذشت و در فینال باید به مصاف بارسلونا برود. حالا با صعود مردان، برای نخستین‌بار است که زنان و مردان یک باشگاه، همزمان به فینال لیگ قهرمانان اروپا می‌رسند. این رخداد تاریخی، عینی‌ترین وجه از برابری واقعی (و نه شعارگونه) در باشگاه‌هاست. در ایران تیمداری باشگاه‌های بزرگ در فوتبال زنان، آرزو شده. پرسپولیس در 2 فصلی که در لیگ فوتسال تیم داشت، مدعی قهرمانی بود اما تیم منحل شد؛ اتفاقی که برای تیم زنان استقلال تهران هم رخ داد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید