• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 15 فروردین 1400
کد مطلب : 127214
+
-

با مردم / بیمارستان‌ها جای بستری ندارند


برای بستری دخترم که مبتلا به کرونا شده و با افت شدید گلبول‌های سفید و قرمز مواجه است به هر بیمارستانی مراجعه کردیم موفق نشدیم او را بستری کنیم و عنوان می‌کنند اگر حالش بدتر شود او را بستری می‌کنیم. آیا واقعا باید صبر کنیم تا حال دختر جوان من به مرحله حاد برسد بعد او را بستری کنند؟
الفتی از تهران 

  مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان پرداخت نشد
بازنشسته تامین اجتماعی هستم و مطابق حرف مسئولان منتظر دریافت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان در اسفندماه بودم، ولی تا امروز که تعطیلات نوروزی هم به پایان رسیده است خبری از این پرداخت نشده است.
صادق دین‌پرور از کرج 

  در مورد تفاهمنامه با چین همه صاحب‌نظر نشوند
برخی افراد و چهره‌های مشهور با اظهارنظرهای غیرکارشناسی تفاهمنامه با چین را زیر سؤال نبرند زیرا قرارداد با چین در کنار پیشرفت مذاکرات برجام می‌تواند به نفع کشور باشد و جا دارد مردم این همه شتابزده و تحت تأثیر فضای مجازی نباشند. جدای اینها هم‌اکنون چین شریک اول تجاری بیش از 150کشور دنیاست.
کبیری از تهران 

  دادگاه‌ها هیأت منصفه داشته باشند
دادگاه‌ها اگر هیأت منصفه نداشته باشند می‌توانند به بیدادگاه تبدیل شوند، زیرا در دادگاهی که هیأت منصفه نداشته باشد دست قاضی بسیار باز است و ممکن است حکم خطا صادر شود. به‌عنوان نمونه در یک پرونده 2 قاضی یک حکم مشابه دادند و قاضی دیگری حکمی دیگر. درحالی‌که اگر هیأت منصفه باشد اینگونه نخواهد شد.
ترکتاز از تهران 

  چرا جلوی ورود کامیون عشایر را به مراتع گرفته‌اند
جلوی ورود کامیون عشایر به مراتع را گرفته‌اند و شماری از عشایر زحمتکش سرگردان شده‌اند. مسئولان عنوان می‌کنند که این عشایر زودهنگام کوچ کرده‌اند درحالی‌که نمی‌توان قاعده دقیقی برای کوچ عشایر تعیین کرد. اکنون عشایر نه می‌توانند به مبدا کوچ بازگردند، نه دام‌های آنها اجازه چرا در مراتع را دارند و نه آنها توان تهیه علوفه برای دام‌هایشان را دارند. عشایر هیچ وقت باعث نابودی مراتع نبوده چرا که در گذشته تعداد عشایر بسیار بیشتر بود و هیچ مرتعی هم نابود نمی‌شد. علل نابودی مراتع و نابودی منابع طبیعی را باید در جای دیگر جست‌وجو کرد.
فتحی از دهدشت

  آیا کار فرماندهی یا قرارگاه ساماندهی مرغ افزایش قیمت است
آنچه از نام فرماندهی برمی‌آید ساماندهی و نظم دادن است نه بی‌برنامگی و آشفته ساختن. واقعا چه لطفی در حق مردم کردند که در نخستین اقدام قرارگاه یا همان فرماندهی ساماندهی مرغ قیمت این کالا را 4هزار تومان اضافه کردند تا مردم همان مرغ‌های صفی را هم نتوانند بخرند.
عباس‌زاده از تهران 

  یارانه و برق متخلفان از شیوه‌نامه‌های بهداشتی قطع شود
پیشنهاد می‌شود همانگونه که اوایل مسئولی پیشنهاد کرده بود یارانه و برق افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند قطع شود تا به این صورت افراد مجبور به اجرای دقیق شیوه‌نامه باشند. در این صورت مبتلایانی که حالشان خوب است اما ناقل هستند نیز مجبور می‌شوند در خانه بمانند.
طباطبایی از اردستان اصفهان 

  منشأ آلودگی هوا شناسایی و برطرف شود
تعطیلات و آلودگی هوا نشان داد علت آلودگی هوا را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد. چرا که اگر خودروها و مردم عامل آلودگی هوا بودند حتما در تعطیلات که شهر خلوت و ترددها کم بود از آلودگی هوا کاسته شده بود. بنابراین جا دارد مسئولان صادقانه و شفاف با منشأ آلودگی هوای تهران برخورد کرده و آن را برطرف کنند.
سروش از تهران

  پارک‌ها و فضای سبز بوشهر هیچ وقت خدماتی برای مردم ندارند
چند روز قبل مسئولی در استان اعلام کرد که به‌دلیل شرایط کرونایی، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی استان بوشهر در ۱۳ فروردین تعطیل است و هیچ نوع خدماتی ارائه نمی‌شود. خواستم به گوش مسئولان برسانم پارک جنگلی چاهکوتاه بوشهر، عامری دیلم، بنه‌گز تنگستان، چاهچاهو دشتی، سرکره دشتستان و بنک کنگان تا قبل از همه‌گیری کرونا فقط در حد وجود درختان بیابانی بودند و حتی از سرویس بهداشتی مناسب که کمترین خواسته گردشگران این مکان‌هاست خبری نبود. از مابقی ضرورت‌های گردشگران در این محل‌ها نظیر کمپ‌های اقامتی ارزان قیمت یا وسایل بازی کودکان که نوسازی شده باشد هم هیچ وقت خبری نبوده است.
غلامی از بوشهر

  خبری از تحویل مسکن مهر نشد
سال‌هاست برای دریافت مسکن مهر ثبت نام کرده و همه هزینه‌های آن را نیز پرداخته‌ام اما به‌رغم آنکه مسئولان اعلام کردند که تنها زیر 100مالک برای دریافت مسکن مهر و دریافت کارت تقسیط باقی مانده‌اند، من هنوز هم از مسکن مهر خبری نگرفته‌ام. به من بازنشسته بگویند چه بکنم؟
قنبری از تهران

  شهرک‌های صنعتی سمنان پایگاه آتش‌نشانی ندارند
بیشتر از هزار و 200واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان سمنان فعالیت دارد که در جوار هیچ‌کدام آنها پایگاه آتش‌نشانی مستقر نیست. این در حالی است که در چند سال گذشته آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در نواحی و شهرک‌های صنعتی سمنان روی داده که خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای صاحبان این واحدها به‌وجود آورد و به یقین افزایش ایمنی و افزایش تجهیزات آتش خاموش‌کن می‌تواند در کاهش خسارت‌های مالی و جانی تأثیرگذار باشد.
احمدی از سمنان

این خبر را به اشتراک بگذارید