• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 20 بهمن 1399
کد مطلب : 124089
+
-

6 اجرا از 4کشور

اجراهای بخش بین‌الملل موسیقی فجر معرفی شدند

در این دوره از جشنواره موسیقی فجر که به شکل مجازی برگزار می‌شود، 6گروه از 4کشور اتریش، آلمان، ایتالیا و کوبا در این دوره از جشنواره اجرا می‌کنند. به گزارش همشهری، تکنوازی ویلنسل مارتین ملندز از کوبا، دوئت سان موس(دونوازی گیتار/ویلنسل) از اتریش، دوئت ویلا مادلنا(دونوازی آکاردئون/ کلارینت/ ساکسیفون) از اتریش، تریوی جز فولبرشت(سه‌نوازی ساکسیفون/آوا و الکتریک/ گیتار) از آلمان، تکنوازی پیانو موریس ارنست از آلمان و دوئت فراتا دی پالما(دونوازی پیانو/ویولن) از ایتالیا اجراهای بخش بین‌الملل هستند. اجراهای تکنوازی ویلنسل مارتین ملندز از کوبا، دوئت سان موس(دونوزای گیتار و ویلنسل) از اتریش، دوئت ویلا مادلنا(دونوازی آکاردئون و کلارینت و ساکسیفون) از اتریش، تریوی جز فولبرشت(سه‌نوازی ساکسیفون، آوا و الکتریک و گیتار) از آلمان در کشور مبدا به‌طور اختصاصی برای این دوره از جشنواره ضبط شده است.
تیمو فولبرشت هنرمندی است که موسیقی جَز را با عناصر موسیقی نو، الکترونیک و آهنگسازی درهم آمیخته است. او تاکنون، در 22آلبوم نواخته و در صحنه‌های برجسته‌ای چون ویلج ونگارد، فستیوال زمستانی جزِ نیویورک و لینکولن سنتر اجرا داشته است. همچنین تئو بلکمان، نامزد جایزه‌ گرمی، خواننده‌ جَزء و آهنگساز موسیقی نو و بداهه‌نوازی زبردست است.  دوئت سان موس، با کشف امکاناتِ‌ سازی‌ خود به شیوه‌ای گیرا و روح‌نواز، در پی آفرینش محیط‌های آوایی منحصر به فرد است. اعضای این دوئو، فیلیپ ارزموس، نوازنده گیتار و الکترونیک و کلمنس زاینیتسا، نوازنده ویلنسل و الکترونیک، خود را به هیچ‌یک از استانداردهای موسیقایی محدود نکرده‌اند و بیشتر به تولید صداهای شورانگیز جدید در سبک‌های متفاوت و متضاد می‌پردازند.
نیکولا زاریچ، نوازنده‌‌‌ آکاردئون به‌ شیوه‌ نوازندگی پرشور و هنرمندانه شهره است و فرانز اوبرتالر، نوازنده‌ زبردست و پرتجربه کلارینت و ساکسیفون را به تنوع آهنگسازی و ظرافت‌های نوازندگی‌‌اش می‌شناسند. این دو نوازنده‌ خبره، به سبب دوستی و نزدیکی حس و حال موسیقایی در کنار هم دوئوی «ویلا مادلنا» را تشکیل دادند.
موریتس ارنست در سال 1986در آلمان متولد شد و از 4سالگی نواختن پیانو را آغاز کرد. بعد از اتمام دبیرستان، فراگیری این‌ ساز را در مدرسه موسیقی دتمولر ادامه داد و در آنجا موسیقی‌شناسی خواند و در آن دوران، جوایز متعددی نیز کسب کرد. جیانا فراتا از نوجوانی یادگیری پیانو را آغاز کرد. او تاکنون در رقابت‌های داخلی و خارجی زیادی شرکت کرده. نخستین بار، رهبری ارکستر را در سال 1998تجربه کرد و از آن زمان تاکنون با ارکسترهای مهم زیادی همکاری داشته. 
مارتین ملندز، که یکی از خلاق‌ترین نوازندگان ویلنسلِ ‌نسلِ خود محسوب می‌شود. از همان اوایل کودکی فراگیری ویلنسل را در کنسرواتوآر «آمادئو رولان» آغاز کرد و سپس در مؤسسه‌ عالی هنر در هاوانا، کوبا ادامه داد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید